سفیر افغانستان در ایران: تجربه کاری در ایران شیرین و عالی بود
(last modified 1397-12-25T09:12:27+00:00 )
حوت 25, 1397 13:42 Asia/Kabul

سفیر افغانستان در ایران تجربه کاری پنج ساله اش در ایران را شیرین و عالی توصیف کرد

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در جمهوری اسلامی ایران تجربه کاری پنج ساله اش در ایران را شیرین و عالی توصیف کرد.

نصیر احمد نور در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: تجربه سال های متمادی کار برای او بسیار شیرین بود و تجربه مسوولیت سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در ایران به عنوان یک کشور همسایه، هم فرهنگ و هم زبان که مشترکات فراوان باهم داریم شیرین و عالی بود.

وی که در آخرین روزهای کاری اش به عنوان سفیر افغانستان در ایران و در آستانه بازنشستگی قرار دارد گفت: در عین حال کار در کشوری مانند ایران برای سفارت افغانستان سنگینی خود را دارد بویژه اینکه ما حضور میلیونی مهاجرین افغان در ایران را داریم و روابط بسیار گسترده در عرصه های مختلف سیاسی، امنیتی، فرهنگی، اقتصادی، تجارت، ترانزیت و دیگر عرصه ها بین دو کشور برقرار است.

سفیر افغانستان در تهران عنوان کرد: تجربه کار در ایران پر از تلاش و دستاوردهای متعدد بود و در کنار کارهای مربوط به سفارت هر هفته میزبان یک یا دو هیات از افغانستان بودیم.

آقای نور عنوان کرد: در نظر دارد پس از بازنشستگی در صورت مساعد شدن زمینه به فعالیت های مورد علاقه خود از جمله تحقیق و نویسندگی بپردازد.

وی با اشاره به قدردانی اش از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم تودیع خود گفت: واقعاً از جمهوری اسلامی ایران و در راس رهبر معظم انقلاب به خاطر توجهی که به افغانستان و مهاجرین افغان در ایران داشته و دارند سپاسگذار هستیم.

سفیر افغانستان در تهران اظهار کرد: این سهولت هایی که برای مهاجرین فراهم شده و مشکلاتی که از سر راه برداشته شده همه به خاطر عنایت رهبر معظم انقلاب است بویژه فرمان ایشان مبنی بر اینکه تمام فرزندان مهاجرین حتی کسانی که مدارک اقامتی قانونی ندارند باید در مدارس دولتی ایران پذیرفته شوند که این فرمان در نوع خود در منطقه بی نظیر است.

آقای نور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از چهارصد هزار دانش آموز دختر و پسر در مدارس دولتی ایران در کنار دانش آموزان ایرانی درس می خوانند، عنوان کرد: کمال سپاس را از این عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب داریم.

سفیر افغانستان در تهران با یادآوری اینکه از احساسات و مهربانی های اقشار مختلف مردم افغانستان بسیار سپاسگذار است، گفت: وضعیت مهاجرین افغان در ایران طی چند سال اخیر به مراتب بهتر شده و اقامت شان روز به روز قانونمند تر می شود یکی از مهمترین سهولت ها که برای مهاجرین ایجاد شده و سال ها برای اجرایی شدن آن تلاش کردیم اجازه خروج و مراجعت قانونی برای دارندگان کارت های آمایش و پاسپورت های خانواری بود که مشکلات بسیاری را حل کرده است.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر کار تثبیت هویت جمع بزرگ دیگری که سرشماری شده اند از سوی حکومت افغانستان انجام می شود و روند قانونمند شدن اقامت شان هم در پیش گرفته خواهد شد.

 

کلیدواژه