حمل 27, 1398 15:18 Asia/Kabul

هیات اعزامی از وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان به منظور بررسی زمینه های ایجاد مرکز فرهنگی افغانستان به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است

سرپرست سفارت افغانستان در تهران گفت: هیات اعزامی از وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان به منظور بررسی زمینه های ایجاد مرکز فرهنگی افغانستان به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است.

احمد هارون نجم پور در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه ای که سال گذشته از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان و سفارت ایران در کابل به امضا رسید قرار شد یک مرکز فرهنگی افغانستان در مشهد و یک مرکز فرهنگی ایران در هرات دایر شود.

وی افزود: در همین رابطه یک هیات از افغانستان به منظور بررسی زمینه های ایجاد مرکز فرهنگی افغانستان به ایران سفر کرده که اعضای آن در تهران دیدارهایی با مسوولان سفارت افغانستان در تهران و مسوولان فرهنگی و از جمله معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران داشتند و سفری هم به مشهد خواهند داشت.

به گفته این مسوول سفارت افغانستان در تهران در مورد جزئیات اقدامات در این مرکز فرهنگی از قبیل برگزاری نمایشگاه ها و مراسم فرهنگی، پخش و نشر آثار فرهنگی افغانستان در آینده تصامیم جدی اتخاذ خواهد شد.

نجم پور با بیان اینکه این مراکز تحت نظر سفارتخانه های مربوطه در کشورهای میزبان فعالیت می کنند گفت: کارهای فنی آن ها هم توسط وزارتخانه های مربوطه انجام خواهد شد.

سرپرست سفارت افغانستان در تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در اوایل اردیبهشت و شرکت افغانستان در این نمایشگاه بصورت ویژه گفت: ناشرانی از داخل افغانستان و ناشرانی از جمع افغان های مقیم ایران در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: اعضای رایزنی فرهنگی سفارت افغانستان هم با مسوولان برگزاری نمایشگاه و مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران جلساتی برگزار کرده اند و مکان مناسبی هم برای افغانستان در نمایشگاه اختصاص داده شده است.

 

کلیدواژه