ثور 12, 1398 08:49 Asia/Kabul
  • نقش تمدن ساز معلمان از دید گاه رهبر معظم انقلاب

ضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در آستانه روز معلم در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر ایران؛ نقش معلمان را تمدن‌ساز خواندند.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر این نکته که مهمترین سرمایه برای یک ملت، سرمایه انسانی است، افزودند: معلمان، پایه‌ریزان تمدن نوین و جهادگرانِ در میدان کارزار با جهل و بی‌سوادی هستند که برای جامعه و نسلِ جوان آن،هویت‌سازی فرهنگی می‌کنند.

امروز جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهای پیشتاز در تولید علم و دانش محسوب می شود؛ بی شک، آینده درخشان ملت ایران نیز مبتنی براستمرار رشد و پیشرفت در این عرصه است. 

تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب در خصوص سند ۲۰۳۰ و بیان علت اصرارهای آشکار و پنهان بیگانگان برای تحکیم آن بر مناسبات کشورها از جمله کشورهای اسلامی و ایران، از این زاویه حائز اهمیت است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه خاطر نشان کردند: "جان کلام در سند ۲۰۳۰ که فصل مهمی از آن به آموزش‌وپرورش اختصاص دارد، این است که نظام آموزشی باید جوری تنظیم شود که فلسفه، سبک زندگی و مفهوم حیات بر اساس مبانی غربی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود."

از دید گاه رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ "آنچه که موجب می‌شود ما الگوی پیشرفت غربی را برای جامعه خود ناکافی بدانیم، در درجه اول این است که نگاه جامعه غربی و فلسفه‌های غربی به انسان با نگاه اسلام به کلی متفاوت است و یک تفاوت بنیانی و ریشه ای دارد."

قابلیت‌های ایران برای رشد و پیشرفت

واقعیت های میدانی نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران از قابلیت‌ها، استعدادها و خلاقیت های مورد نیاز برای  رشد و پیشرفت برخوردار است و برای تربیت نسل جوان منطبق بر اهداف و آرمان‌ها و جهت‌گیری‌های نظام اسلامی دچار فقرالگو نیست.

تجربه چهل سال گذشته نشان می دهد که با تکیه بر ظرفیت ها ی فکری و خلاقیت ها و ارزش های دینی و فرهنگی می توان در زمینه تربیت نیروهای جوان  برنامه و الگوی پیشرفت  را متناسب با نیازها و شرایط منطقه ای و بین المللی تدوین و تنظیم و اجرا کرد؛ اما شرط موفقیت در همه این زمینه ها متحد بودن ملت ایران در مقابل توطئه های دشمنان است.

رهبر معظم انقلاب در بیان این واقعیت به آرایش جنگی دشمن و تهاجم آنان در زمینه های اقتصادی، سیاسی، نفوذ اطلاعاتی و ضربه زدن بوسیله فضای مجازی اشاره کردند و گفتند: "آمریکا و صهیونیزم در همه ابعاد در حال برنامه ریزی و اقدام هستند البته این مختص دولت فعلی امریکا نیست، قبلی ها هم همین کارها را با دستکش مخملین انجام می دادند اما کمکی که رئیس جمهور فعلی امریکا به ما کرده این است که این دستکش را درآورده و همه آن چدن پنهان در زیر دستکش امریکایی ها را می بینند."

ترامپ، درک واقع بینانه ای از مسایل گذشته و حال  ندارد

ترامپ با اقدامات ابلهانه اش نشان داد که درک واقع بینانه ای از مسایل گذشته و حال  ندارد زیرا ایران در زمانی که اوباما مشت آهنین آمریکا را به تعبیر رهبر معظم انقلاب، در دستکش مخملی پنهان کرده بود و از تغییر سخن می گفت، از شنیدن این الفاظ ، ذوق زده نشد که امروز از تهدید ها و لفاظی های ترامپ دچار هراس شود.

آنگونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند؛ در مقابل آرایش جنگی دشمن علیه ملت ایران، ملت هم باید آرایش جنگی بگیرد و همه مسئولان، آحاد ملت و افراد توانا و نخبه در هر زمینه ای مشغول کارند با احساس مسئولیت و آمادگی وارد میدان شوند.

کلیدواژه