امریکا خود می داند که ایران با فشارهای سیاسی و تبلیغاتی تن به خواسته هایش نمی دهد
(last modified 1398-02-23T13:51:07+00:00 )
ثور 23, 1398 18:21 Asia/Kabul

امریکا با فشارهای سیاسی و تبلیغات رسانه ای می خواهد ایران را وادار به پذیرش خواسته های خود کند در حالی که می داند چنین کاری امکان پذیر نیست

کارشناس سیاسی ایرانی گفت: امریکا با فشارهای سیاسی و تبلیغاتی می خواهد ایران را وادار به پذیرش خواسته های خود کند در حالی که می داند چنین کاری امکان پذیر نیست.

محمد کمال ناصری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: امریکا در تلاش برای فضا سازی تبلیغاتی و رسانه ای برای واداشتن جمهوری اسلامی ایران به پذیرش شرایط مورد نظر حاکمان کاخ سفید است و برای پشتیبانی این اقدامات نیروهای نظامی هم به منطقه اعزام کرده است.

وی با اشاره به اعزام هواپیمای بمب افکن B-52 و ناو هواپیمابر امریکایی به منطقه عنوان کرد که این چیز جدیدی نیست هرچند اعزام هواپیماهای بمب افکن از نوع خاصی تا حدی کاربرد تبلیغاتی دارد چون این هواپیماها سال ها قبل در ویتنام مورد استفاده قرار گرفته است. اما امریکایی ها خودشان می دانند که جمهوری اسلامی ایران با ویتنام قابل مقایسه نیست که بخواهد با چند فروند هواپیما کاری انجام دهد.

این کارشناس سیاسی افزود: امریکا پایگاه های زیادی در اطراف ایران دارد و برخی کشورها که پیرو سیاست های امریکا هستند هم به نوعی پایگاه امریکا محسوب می شوند اما اگر قرار باشد جنگی به بهانه نفت یا هر چیز دیگری از سوی امریکا آغاز شود معلوم نیست که تمام کننده آن هم امریکا باشد.

ناصری عنوان کرد: جناح تندروی در امریکا حضور دارد که سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور و مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا را تکرار می کنند و با مجموعه رسانه ای هم که در اختیار دارند تلاش می کنند ایران را مجبور به تسلیم کنند، مساله هسته ای هم بهانه ای بیش نیست زیرا جمهوری اسلامی همواره پایبندی خود را به توافقات و قوانین در این زمینه اثبات کرده است.

وی اظهار کرد: شرایطی را که وزیر خارجه امریکا برای ایران جهت مذاکره مطرح کرده به عقیده کارشناسان شرایط عدم مذاکره است و نه ایران و نه هیچ کشور دیگری حاضر نیست چنین شرایطی را بپذیرد و حاکمیت ملی خود را در میز مذاکره از دست بدهد و این در حالی است که ایران چیزی فراتر از حقوق قانونی و مشروع خود برابر با قوانین بین المللی مطالبه نکرده است.

به گفته ناصری اگر هم ایران به درخواست برخی کشورها به کمک آن ها در مبارزه با تروریزم شتافته باز هم قانونمند عمل کرده زیرا آن تروریست ها برای ایران هم تهدید محسوب می شدند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هم تروریست ها به کمک امریکا به افغانستان منتقل می شوند و در مکانی مانند کشمیر اعلام حکومت می کنند، این مسایل نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران حق دارد در برابر تهدیدات از خود دفاع کند.

 

کلیدواژه