رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضع قاطع خود اقتدار پوشالی امریکا را درهم شکستند
(last modified Sat, 15 Jun 2019 09:55:07 GMT )
جوزا 25, 1398 14:25 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضع قاطع و شفاف خود در برابر امریکا اقتدار پوشالی امریکا را درهم شکستند

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضع قاطع و شفاف خود در برابر امریکا اقتدار پوشالی امریکا را درهم شکستند.

دکتر محمد هاشم عصمت اللهی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به دیدار آبه شینزو صدراعظم ژاپن با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه آقای آبه حامل پیام دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا هم بود این دیدار از حساسیت بالایی برخوردار بود.

وی یادآور شد دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا پیشتر به ژاپن سفر کرده و این پیام را به صدراعظم ژاپن داد و محتوای پیام نشانه نیات امریکا بود که یک گفتمان جدید را در مقابل ایران گذاشته بود اما رهبر معظم انقلاب بسیار با قاطعیت و جدیت و همراه با استدلال حاضر به دریافت این پیام نشدند.

عصمت اللهی یادآور شد رهبر معظم انقلاب فرمودند مساله صدراعظم ژاپن فرق می کند، ما با ژاپن صحبت داریم اما پیامی به ترامپ نداریم چون او را شایسته دادن پیام نمی دانیم زیرا او قابل اعتماد نیست و تاکنون از فریب، نیرنگ، تهدید و ارعاب استفاده کرده است.

این کارشناس سیاسی-فرهنگی افغان عنوان کرد: به این ترتیب رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران روشن کردند که هم ترامپ و هم اسلاف وی قابل اعتماد نبوده و نیستند و همواره تلاش کرده اند که برای ایران مشکلات ایجاد کنند، به دنبال تغییر نظام در ایران بوده اند و اکنون هم که می گویند به دنبال تغییر نظام در ایران نیستند دروغ می گویند.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تحریم پتروشیمی ایران که بعد از دیدار ترامپ با صدراعظم ژاپن صورت گرفت، عنوان کردند که ما به کمک امریکا نیازی نداریم و با مقاومت و استراتژی درون سازی که داریم به پیشرفت دست یافته ایم. این بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه ها بازتاب گسترده ای داشت.

این کارشناس رسانه ای تصریح کرد: اگرچه رسانه های قدرتمند دنیا در اختیار ابرقدرت ها هستند و در بسیاری موارد دست به سانسور اطلاعات می زنند اما این بار که بسیاری از رسانه ها روی این نشست تمرکز کرده بودند و با این پاسخ رهبری مواجه شدند قادر به سانسور هم نبودند.

به گفته عصمت اللهی این موضع مقام معظم رهبری در افکار و اندیشه های مسلمانان مخصوصاً مجاهدان مسلمان در فلسطین، لبنان، یمن، عراق و سوریه بسیار تاثیرگذار بود و بار دیگر ثابت کرد که می توان با تکیه بر خداوند بر دهان بزرگترین قدرت های دنیا کوبید.

وی اضافه کرد: مواضع رهبر معظم انقلاب، دیدگاه ها نظرات حضرت امام خمینی (ره) را در یادها زنده می کند آنجا که می فرمودند ما امریکا را زیر پای خود له می کنیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی این کار را کردند و پرستیژ امریکا و اقتدار پوشالی را که داشت تخریب و نقشه امریکا را نقش بر آب کردند.

 

کلیدواژه