دانش آموزان خارجی امسال هم مانند سال های گذشته در مدارس دولتی ایران تحصیل می کنند
(last modified 1398-04-11T10:39:46+00:00 )
سرطان 11, 1398 15:09 Asia/Kabul

دانش آموزان اتباع خارجی امسال هم مانند سال های گذشته در مدارس دولتی ایران تحصیل خواهند کرد و شرایط تغییر خاصی نکرده است

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال هم مشابه سال های قبل در خدمت دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس هستیم و شرایط تغییر چندانی نکرده است.

حسین شادکام در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به ابلاغ شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان خارجی اظهار داشت: هر دانش آموز تبعه خارجی که یکی از انواع مدارک شناسایی را داشته باشد می تواند در مدارس ثبت نام کند و در صورتی که کارت حمایت تحصیلی هم دریافت کند امکان تحصیل در مدارس را خواهد داشت و اگر هم دانش آموزانی قبلاً در مدارس خودگردان تحصیل کرده باشند می توانند با سپری کردن امتحان تعیین پایه وارد مدارس دولتی شوند.

وی افزود: دانش آموزان فرزند شهید، جانباز و ایثارگر که کد بنیاد شهید را داشته باشند، می توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند ضمن اینکه دانش آموزان اتباع خارجی می توانند مطابق ضوابط مانند دانش آموزان ایرانی در مدارس غیر دولتی، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی ثبت نام کنند و میزان مشارکت مالی خانواده هایشان در کمک به مدارس هم مانند خانواده های ایرانی خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش با سهمیه درصدی که در بعضی از رشته ها تعریف شده نیز مانعی ندارد و شرکت در اردوها، مسابقات، فعالیت های فرهنگی، آموزشی، آموزش خانواده، المپیادها در سطح مدرسه و در سطح استانی کاملاً فراهم است و در صورتی که افرادی از سطح استانی بالا بیایند در جشنواره های افغانستان شناسی شرکت خواهند کرد.

شادکام با بیان اینکه هیچ گونه جداسازی دانش آموزان اتباع خارجی در این فعالیت ها مجاز نیست و گزارشی هم در این زمینه تاکنون واصل نشده، گفت: ما و دوستان افغانستانی دارای دشمنان مشترکی هستیم که تاب دیدن این دوستی و کنار هم بودن ما را ندارند و گاهی ممکن است از طریق برخی ناآگاهان مطالب خلاف واقع منتشر کنند.

وی اضافه کرد: شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان خارجی، هم از طریق وزارت کشور به بخش های استانی ابلاغ شده و هم از طریق آموزش و پرورش به ادارات کل استان ها و ادارات شهرستان ها هم ابلاغ شده است.

 

کلیدواژه