نشانه ای از ائتلاف کلان نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان برای معرفی نامزد واحد وجود ندارد
(last modified 1398-04-23T10:58:47+00:00 )
سرطان 23, 1398 15:28 Asia/Kabul

در حال حاضر نشانه هایی از ائتلاف کلان نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان برای معرفی یک نامزد واحد مشاهده نمی شود

عضو سابق پارلمان افغانستان گفت: در حال حاضر نشانه هایی از ائتلاف کلان نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان برای معرفی یک نامزد واحد مشاهده نمی شود.

صالح محمد سلجوقی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: نامزدها از بروز تقلب سازمان یافته در روند انتخابات نگران هستند و به دنبال اتخاذ تدابیری برای برگزاری انتخابات شفاف تر می باشند و در این زمینه باهم اتحاد دارند، ائتلافی هم که صحبت آن بین تیم های انتخاباتی عبدالله عبدالله، حنیف اتمر و گلبدین حکمتیار در جریان است به همین دلیل می باشد.

وی تصریح کرد: هنوز صحبت خاصی در رابطه با رایزنی ها برای ائتلاف تیم های انتخاباتی وجود ندارد ضمن اینکه بین تیم های انتخاباتی عبدا.. عبدا.. و گلبدین حکمتیار فاصله زیادی وجود دارد که به این زودی ها کاهش نمی یابد و آن ها بصورت نامزدهای رسمی باقی خواهند ماند.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: تجربه انتخابات گذشته و جنجال های تقلب باعث شد که انتخابات ریاست جمهوری به بن بست کشیده شود و مشکلات انتخابات پارلمانی هنوز باقی است از اینرو نامزدها از تقلب نگران هستند و از هم اکنون شروع به واکنش کرده اند.

به گفته سلجوقی از طرف دیگر برخی از تیم های انتخاباتی به دنبال بهانه جویی هایی نیز می باشند زیرا همه 18 نامزد امید پیروزی در انتخابات را ندارند اما برای رسیدن به خواسته های خود مسایلی را مطرح می کنند.

وی اضافه کرد: به هر صورت نقطه مشترک تمام نامزدها برگزاری انتخابات شفاف است زیرا در غیر اینصورت تنش ها و گسستگی های بیشتری بین جریان های سیاسی بوجود خواهد آمد از این منظر می توان گفت که نگرانی های نامزدها می تواند واقع بینانه تلقی شود.

گفتنی است که به تازگی سه تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله، محمد حنیف اتمر و گلبدین حکمتیار از تشکیل قریب الوقوع یک ائتلاف سیاسی خبر داده و اعلام کردند که ائتلاف آنها با هدف زمینه سازی برای برگزاری انتخابات شفاف، جلوگیری از تقلب در انتخابات و همچنین جلوگیری از عملکردهای غیر قانونی دولت ایجاد می شود.

 

کلیدواژه