اسد 06, 1398 14:39 Asia/Kabul

در نشست نمایندگان مهاجرین افغان با سفیر افغانستان در تهران، مسایل و مشکلات مهاجرین مطرح و قول هایی برای حل مشکلات داده شد

نماینده فدراسیون فوتبال و فوتسال بانوان افغانستان در ایران گفت: در نشستی که نمایندگان مهاجرین افغان با سفیر افغانستان در تهران داشتند، مسایل و مشکلات مهاجرین مطرح و قول هایی هم برای حل مشکلات داده شد.  

حنیفه عرب زاده که در این نشست حضور داشت در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: عبدالغفور لیوال سفیر جدید افغانستان در تهران قول داد که در هفته یک روز را برای مهاجرین افغان مقیم ایران و مشکلات و راهکارهای آن اختصاص می دهد.

وی افزود: آقای لیوال تاکید داشت که مهاجرین فقط برای طرح مشکلات مراجعه نکنند و بهتر است که در کنار طرح مشکل راهکار هم ارایه شود زیرا به این طریق دسترسی به اهداف سریعتر می شود.

این نماینده ورزشی افغان یادآور شد که سفیر افغانستان گفته در حال پیگیری برای اختصاص مکانی بزرگتر برای سفارت افغانستان در ایران است تا پذیرایی از مراجعین بصورت بهتر انجام شود و پیشنهاد داد که یک تشکل جدید از نماینده ها در بخش های مختلف ایجاد شود تا با سفیر در ارتباط باشند.

به گفته عرب زاده نماینده های مهاجرین در بخش های مختلف مشکلات خود را مطرح کردند و پیشنهاداتی هم ارایه شد از جمله اینکه در هر استان ایران یک کانون فرهنگی ویژه مهاجرین ایجاد شود تا فرزندان مهاجرین با فرهنگ افغانستان آشنا شوند.

وی اضافه کرد: در بخش ورزش مهاجرین مخصوصاً در بخش بانوان خواستار ساماندهی بیشتر و همکاری سفیر در این عرصه بویژه در بخش حمایت های مادی، معنوی و رسانه ای شدیم.

 

کلیدواژه