دولت و مردم تدابیر لازم را برای تامین امنیت مراسم عزاداری در ماه محرم اتخاذ کنند
(last modified 1398-06-10T09:48:13+00:00 )
سنبله 10, 1398 14:18 Asia/Kabul

دولت و مردم با حفظ هوشیاری و مراقبت کامل تدابیر لازم را برای تامین امنیت مراسم عزاداری در ماه محرم اتخاذ کنند

عضو شورای علمای شیعه هرات تاکید کرد: دولت و مردم با حفظ هوشیاری و مراقبت کامل تدابیر لازم را برای تامین امنیت مراسم عزاداری در ماه محرم اتخاذ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید جواد وحیدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و تسلیت به این مناسبت گفت: اگرچه دولت و مردم طی سال های گذشته به این امر توجه داشته اند اما با شرایط موجود ضروری است که آمادگی های لازم اتخاذ شود.  

مسوول مرکز مهدویت در هرات عنوان کرد: افغانستان سال هاست که گرفتار جنگ و پدیده شوم ترور است، از مدتی قبل به مساجد و عبادتگاه ها هم حمله می شود که تعدادی از افراد بیگناه در عبادتگاه ها و مراسم مذهبی به شهادت رسیده اند یا زخمی شده اند و همچنان با چنین تهدیدهایی مواجه هستیم.

وی یادآور شد که محرم و عاشورای حسینی (ع) در سراسر افغانستان از سوی شیعه و سنی گرامی داشته می شود و مردم یکپارچه از قیام بزرگ حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تجلیل بعمل می آورند و با توجه به تهدیدهای موجود تدابیر جدی و هوشیاری کامل ضروری به نظر می رسد، هم از سوی مردم که متصدی برگزاری مراسم هستند و هم از سوی دولت که وظیفه تامین امنیت شهروندان را به عهده دارد.

عضو شورای علمای شیعه هرات گفت: در همین رابطه جلساتی تحت ریاست رئیس جمهور و با حضور مسوولان امنیتی در کابل برگزار شده تا تدابیر جدی برای امنیت مردم و مراسم عزاداری آنان اتخاذ شود،

در ولایات افغانستان و از جمله ولایت هرات نیز جلساتی به همین منظور برگزار شده، در هرات این جلسه با حضور والی، مسوولان امنیتی، کمیسیون های فعال در امور امنیت مساجد و هیآت مذهبی برگزار شد. این روحانی فعال افغان اظهار کرد: مسوولان دولتی در هرات در سال های گذشته برای تامین امنیت مراسم مذهبی و عزاداری برای اباعبدالله الحسین علیه السلام تدابیر خوبی سنجیده اند، در کنار نیروهای دولتی، مردم و جوانان پرشور انقلابی و حسینی هم تمام تلاش خود را کردند و مراقب بودند که اتفاقی برای مردم نیفتد.

وی اضافه کرد: از دولت درخواست می کنیم که مانند سال های گذشته تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کنند و از مردم، جوانان و برگزار کنندگان مراسم در مناطق مختلف هم جداً تقاضا می کنیم که با حفظ هوشیاری مراقبت لازم را داشته باشند تا بتوانیم مراسم باشکوهی برگزار و درس های مکتب امام حسین علیه السلام را دوباره مرور کنیم.

 

کلیدواژه