بسیاری از مردم افغانستان نسبت به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه تردید دارند
(last modified 1398-07-02T13:48:40+00:00 )
میزان 02, 1398 18:18 Asia/Kabul

بسیاری از مردم افغانستان معتقدند که حتی اگر انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ تعیین شده برگزار شود، شفاف و عادلانه نخواهد بود

کارشناس سیاسی افغان گفت: بسیاری از مردم افغانستان نسبت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به دیده شک می نگرند و معتقدند اگر هم انتخابات در تاریخ تعیین شده برگزار شود، شفاف و عادلانه نخواهد بود.

سید قاسم مظفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: صف بندی های انتخاباتی هم بیشتر صف بندی های تیمی و بنیادگرایانه و بر محور اهداف قومی است و مردم نیز نسبت به نتایج انتخابات نگرانی های خود را دارند.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: از بررسی شرایط چنین بر می آید که تیم های بر سر قدرت، در کارزارهای انتخاباتی هم پیشتاز هستند، هرچند که تا قبل از فروپاشی تیم محمد حنیف اتمر وی یکی از گزینه های پیشتاز شناخته می شد اما پس از فروپاشی تیم او بیشتر کسانی که با وی همراه بودند به تیم عبدالله عبدالله پیوستند.

مظفری تصریح کرد: به هر صورت در حال حاضر دو تیم دولت ساز به رهبری محمد اشرف غنی و ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله پیشتاز تلقی می شوند و هر دو تیم هم از جنبه های مختلف سازماندهی قوی دارند.

وی اضافه کرد: گمانه ها بر این است که یکی از این تیم ها از پایگاه مردمی قوی تری برخوردار است و دیگری امکانات و زد و بندهای بیشتری دارد ضمن اینکه امکان تقلب هم وجود دارد. البته تیم های دیگر نه تبلیغات انتخاباتی درست و اصولی به راه انداخته اند و نه مردم به آن ها باور و اقبالی دارند.

 

کلیدواژه