سرطان 23, 1395 18:33 Asia/Kabul
  • فرانس24: انگلیس در پایان صدراعظمی کامرون دچار اختلافات بسیاری است

انگلیس در پایان نخست وزیری دیوید کامرون اگر چه از لحاظ اقتصادی قویتر شد اما به طور اساسی دچار اختلافات است.

شبکه فرانس بیست و چهار گزارش داد، انگلیس در پایان صدراعظمی دیوید کامرون اگر چه از لحاظ اقتصادی قویتر شد اما به طور اساسی دچار اختلافات است.

این شبکه تلویزیونی فرانسوی در گزارشی با اشاره به آغاز صدراعظمی ترزا می، صدراعظم جدید انگلیس از امروز، به بررسی اجمالی عملکرد دیوید کامرون در دوران شش ساله صدراعظمی اش پرداخت و افزود:

دیوید کامرون قصد داشت چهره صدراعظمی جوان و مدرن را به نمایش بگذارد، اما به عقیده بسیاری از افراد، وی مرد ریاضت بود. او در سال دو هزار و ده یعنی دو سال پس از آغاز بحران اقتصادی جهانی به قدرت رسید و اقدامات سخت گیرانه ای را برای صرفه جویی در هزینه های عمومی آغاز کرد. ده ها هزار میلیارد یورو در بودجه کاهش داده شد که بخش های آموزش، دادگستری و کمک به افراد کم بضاعت را در بر می گرفت. این اقدامات موجب سرازیر شدن هزاران معترض به خیابان ها شد. دیوید کامرون گفته بود: «ما نمی توانیم رونق اقتصادی و رشد اقتصادی بلند مدت را بدون حمله بردن به مشکلات اساسی مربوط به هزینه های عمومی تضمین کنیم. هزینه های ما بیش از حد زیاد است و این به اقتصاد ما آسیب می زند.»

شش سال بعد کسری بودجه به نصف کاهش یافت اما شکاف میان ثروتمندان و فقرا نیز افزایش یافت. کامرون همچنین با چالش های سیاسی عمده ای نیز مواجه بود. او در سال دو هزار و چهارده تبلیغات وسیعی در مقابله با استقلال اسکاتلند صورت داد و در تبلیغات همه پرسی آن سال خواستار ماندن اسکاتلندی ها با انگلیس شد.

در سال دو هزار و پانزده حزب محافظه کار انگلیس پیروزی گسترده ای در انتخابات پارلمانی این کشور به دست آورد. دیوید کامرون ایده برگزاری همه پرسی درباره ماندن کشورش در اتحادیه اروپا را که دو سال قبل برای متحد کردن هم حزبی هایی که نگاه بدبینانه ای به اتحادیه اروپا داشتند، بار دیگر مطرح کرد. او گفت: «اکنون زمان آن است که مردم انگلیس نظر خود را بیان کنند. باید تصمیم بگیریم که روابط میان انگلیس و اتحادیه اروپا چگونه باشد.»

کامرون خود تبلیغات برای ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا را به دست گرفت اما این در حالی بود که حزب محافظه کار دچار اختلافات شده بود. بوریس جانسون، شهردار سابق لندن حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود و کامرون در نهایت این قمار خود را باخت. او در پشت سر خود کشوری را به جا گذاشته است که اگر چه از لحاظ اقتصادی قویتر شده است اما به طور اساسی دچار اختلافات است.

کلیدواژه