رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: به حضور نظامی در منطقه غرب آسیا ادامه می دهیم
(last modified 1398-08-20T04:49:31+00:00 )
عقرب 20, 1398 09:19 Asia/Kabul
  • رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: به حضور نظامی در منطقه غرب آسیا  ادامه می دهیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز یکشنبه حضور نظامی این کشور در منطقه غرب آسیا را در راستای منافع امنیت ملی آمریکا توصیف کرد و گفت: واشنگتن تا مدت‌ها به این حضور ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "مارک میلی"  در مصاحبه با شبکه خبری "ای‌بی‌سی" ABC گفت: نظامیان آمریکایی احتمالا تا چند سال دیگر در عراق، سوریه و افغانستان حضور خواهند داشت.

"میلی" مدعی شد حضور نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا با هدف جلوگیری از مبدل شدن کشورهای منطقه به پناهگاه امن تروریست‌ها صورت گرفته است.

این ادعای رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در حالی است که بر اساس اعلام مقامات و مردم کشورهای منطقه، آمریکا خود عامل اصلی تقویت و گسترش تروریسم در منطقه است.

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش بردند اما از آن زمان تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان رشد چشمگیری داشته است.

بحران در سوریه نیز از سال 2011  و در عراق هم از سال 2014  با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش از جمله عربستان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

کلیدواژه