عقرب 29, 1398 13:36 Asia/Kabul
  • رد پای سیا در اغتشاشات ایران

مدیرعامل اندیشکده آمریکایی «ران پال» فاش کرد، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" در اغتشاشات ایران نقش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «دنیل مک‌آدامز»، مدیرعامل اندیشکده آمریکایی «ران پال» روز سه‌شنبه در گفت و گو با شبکه "آر تی" درباره ناآرامی‌ها و آشوب‌های اخیر در ایران گفت: تحولات اخیر ایران، صرفا اعتراضاتی ناشی از افزایش قیمت سوخت نیست، بلکه آشوب‌هایی است که ازطریق همدستان آمریکا در ایران و با پیروی از الگوهای سازمان سیا راه اندازی می شود.

مک آدامز به عنوان نمونه به گروهک تروریستی منافقین به عنوان همدستان آمریکا اشاره کرده و افزود: این نوع از ناآرامی بیشتر حاصل عملکرد سیا است که در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری  این کشور راه‌اندازی شده و از سال گذشته مسئولیت آن به "مایکل دی‌آندریا"، یکی از افسران سیا ملقب به "آیت‌الله مایک" واگذار شده است.

پیشتر، روزنامه «نیویورک‌تایمز» در گزارشی که واکنش‌های زیادی به همراه داشت، از طرحی پرده برداشت که به ریاست دی‌آندریا در سازمان سیا به منظور ایجاد ناآرامی در ایران آغاز شده و از سوی عربستان سعودی و امارات عربی متحده حمایت می شود.

کاخ سفید شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ ای مداخله جویانه، با تکرار ادعاهای واهی علیه ایران، از عده‌ معدودی آشوبگر که به بهانه افزایش قیمت بنزین با ایجاد بی‌نظمی در چند شهر ایران، دست به تخریب اموال عمومی زدند، حمایت کرد.

کلیدواژه