قوس 04, 1398 09:16 Asia/Kabul
  •  وزیر نیروی دریایی آمریکا برکنار شد

"ریچارد اسپنسر" وزیر نیروی دریایی آمریکا به دلیل مخالفت با دستور توییتری "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور، از سمتش برکنار شد.

به گزارش ایرنا، "مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا یکشنبه شب وزیر نیروی دریایی ارتش این کشور را در ارتباط با پرونده موسوم به SEAL اخراج کرد.

"جاناتان هافمن"  سخنگوی وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" اعلام کرد، "مارک اسپر" پس از مشاجره "اسپنسر" با کاخ سفید در ارتباط با یک پرونده قضایی نیروی دریایی، اعتمادش را به وی از دست داده است.

"هافمن" افزود، اسپنسر به درخواست وزیر دفاع آمریکا استعفای خود را تقدیم پنتاگون کرده است. 

پرونده SEAL مربوط به "ادوارد گالاگر" عضو یگان SEAL در نیروی دریایی ارتش آمریکا است که متهم به ارتکاب جنایت جنگی است اما تنها در یک فقره تخلف کوچک، گناهکار شناخته شده است.

گالاگر به کاهش درجه محکوم شده بود، اما "دونالد ترامپ" بر اجرا نشدن این حکم تأکید کرد. رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته در توییتر خواستار انصراف نیروی دریایی آمریکا از اجرای این حکم شد.

درخواستی که با مخالفت  "ریچارد اسپنسر" مواجه شده بود.

اسپنسر پیش از این گفته بود علی‌رغم اقدام رئیس جمهور آمریکا جهت جلوگیری از اجرای حکم  "ادوارد گالاگر"، روال قانونی علیه این کماندوی آمریکایی اجرا خواهد شد.

گالاگر به شلیک به غیرنظامیان، کشتن یک اسیر داعشی با چاقو در عراق و تهدید به قتل هم‌رزمانش در یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا متهم شده بود اما دادگاه نظامی در ماه ژوئیه وی را از این اتهامات تبرئه  و تنها در پرونده گرفتن عکس با جسد یک عضو داعش محکوم کرد.

گالاگر یکی از سه نظامی متهم به جنایت جنگی است که هفته گذشته توسط ترامپ مورد عفو قرار گرفتند.

 

 

 

 

 

کلیدواژه