قوس 05, 1398 13:20 Asia/Kabul
  •  انتقاد گوترش از نقض حریم هوایی لبنان توسط صهیونیست‌ها

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن نقض حریم هوایی لبنان توسط رژیم صهیونیستی، از تل‌آویو خواست به این اقدامات پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش دوره‌ای خود خطاب به شورای امنیت، ضمن محکوم کردن نقض حریم هوایی لبنان توسط رژیم صهیونیستی، اعلام کرد، تل‌آویو فعالیت‌های هوایی بر فراز لبنان را دو برابر کرده و تعداد نقض حریم هوایی از ماه ژوئیه تا اکتبر امسال (2019) به 787 مرتبه رسیده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه دوشنبه(4قوس) نشستی به منظور بررسی نقض مکرر حریم هوایی لبنان و دیگر کشورها توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و افزایش تنش‌ها در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی برگزار کرد.

گوترش در این گزارش با بیان اینکه جنگنده‌ها و پهپادهای رژیم صهیونیستی با مجموعا 3292 ساعت پرواز، حریم هوایی لبنان را نقض کرده اند، از اسرائیل خواست به این اقدامات پایان دهد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش ماه فوریه نیز تصریح کرده بود؛ رژیم صهیونیستی به میانگین صد نقض حریم هوایی لبنان در یک ماه رسیده است.

قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد که پس از پایان جنگ 33 روزه اسرائیل با لبنان در سال 2006 تصویب شد، رژیم صهیونیستی را از اقدامات خصمانه ضد لبنان بر حذر می‌دارد، اما این رژیم بی‌اعتنا به قطعنامه یاد شده همواره حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان را نقض می‌کند. 

 

کلیدواژه