قوس 20, 1398 16:34 Asia/Kabul
  •  شکایت جوانان جهان از جنایات آمریکا و آل سعود در یمن

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران از شکایت جوانان جهان از جنایات آمریکا و آل سعود در یمن به نهادهای بین المللی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری صداوسیما، «امین انصاری» دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران با اشاره به روز جهانی حقوق بشر(دهم دسامبر) گفت: دادخواستی جامع و کامل با همراهی گروهی از شهروندان یمنی و با امضای جوانان جهان ضد جنایت‌های آمریکا و آل سعود تنظیم شده است که به زودی به سازمان ملل متحد و دیوان بین المللی دادگستری در لاهه ارائه خواهد شد.
انصاری با بیان اینکه جوانان آزاده جهان از این اقدام استقبال کرده اند، افزود: جنایات آمریکا و آل سعود در یمن، مشابه جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین است.
دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران با اشاره به اینکه بحران یمن، جراحت بزرگی بر پیکره امت اسلام است،تصریح کرد:جهان باید به طور صریح از مردم یمن حمایت و متجاوزان را تنبیه کند.
عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.
جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.
تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

 

کلیدواژه