جدی 11, 1398 11:56 Asia/Kabul
  • نگرانی پمپئو از پیامدهای حوادث بغداد بر منافع آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای واهی خود علیه ایران افزود: حوادث بغداد منافع کشورش را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا، بامداد چهارشنبه (اول ژانویه) در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس»، با تکرار ادعاهای همیشگی، ایران را «حامی تروریسم دولتی» توصیف و اعلام کرد، سفارت آمریکا ایمن است و واشنگتن اقداماتی را برای ایمن نگاه داشتن شهروندانش انجام داده است.

پمپئو در ادامه ضمن تاکید بر وظایف رهبران عراق در تامین امنیت تاسیسات آمریکا، مدعی شد، حمله به سفارت آمریکا به بغداد توسط «تروریست‌ها» برنامه‌ریزی شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سفارت آمریکا در بغداد 80 نفر از کارمندان خود را از بغداد خارج و به اربیل منتقل کرده است.

 این اقدام به دلیل تهدیدهای احتمالی علیه سفارت آمریکا در بغداد، در پی حمله هوایی اخیر این کشور به مقرهای الحشد الشعبی در شهرستان «القائم» در استان «الانبار» صورت گرفته است.

هواپیماهای آمریکا شامگاه یکشنبه (29 دسامبر) پنج مقر و تاسیسات متعلق به نیروهای تیپ‌های 45 و 46 الحشد الشعبی در خاک عراق (منطقه القائم در غرب استان الانبار) و سوریه را هدف قرار دادند.

منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دست کم 28 نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ 45 شهید و 51 نفر دیگر مجروح شدند.

این اقدام تجاوزکارانه با خشم مردم عراق مواجه شد به گونه ای که پس از آئین تشییع پیکر شهدای این حملات، با تجمع مقابل سفارت آمریکا در بغداد، شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

کلیدواژه