بازتاب اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی در رسانه‌های جمهوری آذربایجان
(last modified 1398-10-14T05:44:39+00:00 )
جدی 14, 1398 10:14 Asia/Kabul
  • بازتاب اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی در رسانه‌های جمهوری آذربایجان

جنایات نظامیان تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کانون توجه رسانه های جمهوری آذربایجان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی "آذرتاج"، حمله آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم  سلیمانی را ترور بین‌المللی اعلام  کرد و واشنگتن را مسوول پی‌آمدهایی آن دانست.

خبرگزاری "آپا" جمهوری آذربایجان نیز گزارش داد: شهادت سردار قاسم سلیمانی بدست امریکا، موجب گسترش تنش و بروز شرایط بسیار پیچیده در منطقه خاورمیانه می شود.

پایگاه خبری "رپورت" هم در گزارشی نوشت: جنایات نظامیان تروریست امریکائی در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی عراق  و سایر هم رزم هایش در فرودگاه بغداد تبعات ناگواری برای صهیونیستها و حامیان آن خواهد داشت.   

کاربران فیسبوک در جمهوری آذربایجان نیز در صفحه خود با انتشار عکس سردارسلیمانی، جنایت امریکا در ترور این سردار اسلام را محکوم کردند و نوشتند امروز در سراسر جهان اسلام ،عزای عمومی است.

برخی از تشکل‌های سیاسی و اجتماعی جمهوری آذربایجان از جمله حزب اسلام  و مجلس روحانیون در  بیانیه‌ای این اقدام تروریستی آمریکا را محکوم کرده و شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به دولت و مردم ایران و  مسلمانان جهان تسلیت گفتند.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و ابومهدی المهندس معاون نیروهای بسیج مردمی عراق "الحشد الشعبی" و چند تن دیگر بامداد جمعه در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسیدند.

کلیدواژه