برگزاری بیش از 70 تجمع در آمریکا در اعتراض به ترور سردار سلیمانی
(last modified Sat, 04 Jan 2020 19:57:41 GMT )
جدی 15, 1398 00:27 Asia/Kabul
  •  برگزاری بیش از 70 تجمع در آمریکا در اعتراض به ترور سردار سلیمانی

مردم و گروه‌های ضد جنگ در آمریکا امروز شنبه در 70 شهر این کشور از جمله واشنگتن، پایتخت، در اعتراض به اقدام تروریستی دولت "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، مردم آمریکا در این تجمعات شعارهایی علیه جنگ با ایران و عراق سر دادند و همچنین خواستار آزادی فلسطین از چنگال صهیونیست‌ها شدند.

فراخوان سراسری تجمع در اعتراض به  ترور سردار سلیمانی و نیز مخالفت با هرگونه درگیری نظامی و تحریم ایران به دعوت گروه‌های صلح طلب "کدپینک"، "یاران صلح مسلمانان"، "کهنه سربازان برای صلح"، "اتحاد فراگیر ضد جنگ"، "اتحاد صلح و عدالت"، "سیاست خارجی زنان"، "جهان فراتر از جنگ"، "مقاومت عمومی و صدا علیه خشونت" انجام شد.

این فراخوان که از روز جمعه صادر شده بود، باعث جوشش مردم و فعالان ضد جنگ آمریکا در خیابان‌ها و تجمع در مقابل امکان سیاسی این کشور همچون کاخ سفید شد.

قرار است تجمعات مشابهی  نیز در کانادا برگزار شود.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" و 8 نفر از یارانشان بامداد جمعه در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

بسیاری از کشورها، این اقدام تروریستی آمریکا را محکوم کرده‌اند.

سردار سلیمانی چهره برجسته مبارزه با گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش در منطقه غرب آسیا بود.

 

کلیدواژه