ظریف: مردم سربلند عراق پاسخ "پمپئو" دلقک و گستاخ را دادند
(last modified 1398-10-15T04:41:49+00:00 )
جدی 15, 1398 09:11 Asia/Kabul
  •  ظریف: مردم سربلند عراق پاسخ

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تشییع باشکوه پیکر مطهر سردار سپهبد شهید "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یارانش در عراق، تصریح کرد، عراقی ها با حضور گسترده خود در مراسم تشییع پیکرهای شهدای حمله تروریستی آمریکا به ادعاهای "مایک پمپئو" وزیر خارجه دلقک این کشور پاسخ دادند.

به گزارش العالم، "محمد جواد ظریف" شنبه شب در توییتر به یاوه گویی اخیر پمپئو که مدعی شده بود، مردم عراق از ترور سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یارانش خوشحالند اشاره کرد و نوشت، "24 ساعت قبل یک دلقک گستاخ که قیافه دیپلمات به خود گرفته است ادعا کرد که مردم در شهرهای عراق به پایکوبی پرداخته اند. امروز صدها هزار نفر از برادران و خواهران سربلند عراقی ما در سراسر عراق پاسخ او را دادند. "

ظریف در ادامه تصریح کرد، "پایان حضور شرارت‌بار آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است."

مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهیدان سلیمانی و المهندس، روز شنبه با حضور گسترده مردم عراق در شهرهای کاظمین، بغداد، کربلا و نجف عراق برگزار شد.

پمپئو ساعاتی بعد از ترور سردار "قاسم سلیمانی" و یارانش در توییتر مدعی شده بود مردم عراق از این ترور خوشحالند و در خیابان‌ها در حال پایکوبی هستند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" و 8 نفر از یارانشان بامداد جمعه در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام وزارت جنگ آمریکا "پنتاگون"، دستور این حمله هوایی را "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور صادر کرده بود.

بسیاری از کشورها، این اقدام تروریستی آمریکا را محکوم کرده‌اند.

سردار "سلیمانی" و  "ابومهدی المهندس" از چهره های برجسته مبارزه با گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش در منطقه غرب آسیا بودند.