ترامپ، عراق را به اعمال تحریم‌های شدید تهدید کرد
(last modified 1398-10-16T07:07:33+00:00 )
جدی 16, 1398 11:37 Asia/Kabul
  • ترامپ، عراق را به اعمال تحریم‌های شدید تهدید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا یکشنبه شب در واکنش به مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی، بغداد را به اعمال تحریم‌های شدید تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، "دونالد ترامپ" همچنین اعلام کرد، آمریکا  تنها زمانی نیروهایش را از عراق خارج خواهد کرد، که بغداد هزینه احداث پایگاه هوایی آمریکا در آن کشور را بپردازد.

ترامپ با بیان اینکه آمریکا یک پایگاه هوایی فوق‌العاده گران در عراق دارد، گفت: "ما [عراق را] ترک نمی‌کنیم مگر عراقی ها این پول را به ما برگردانند."

اشاره ترامپ به پایگاه هوایی"بلد" در 50 کیلومتری شمال بغداد است.

در پی ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" توسط دولت تروریست‌ آمریکا در فرودگاه بغداد، نمایندگان پارلمان عراق روز یکشنبه طرح اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق را تصویب کردند.

پارلمان عراق نشست فوری روز یکشنبه خود را در پی درخواست‌های مستمر مردم این کشور برای تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکایی برگزار کرد.

نمایندگان پارلمان عراق در آغاز این جلسه، شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر رژیم صهیونیستی" سر دادند.

سردار "سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" و 8 نفر از یارانشان بامداد جمعه در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

براساس اعلام وزارت جنگ آمریکا "پنتاگون"، دستور این حمله هوایی را "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور صادر کرده بود.

بسیاری از کشورها، سازمان ها و گروها، این اقدام تروریستی آمریکا را محکوم کرده‌اند.

سردار "سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" از چهره های برجسته مبارزه با گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش در منطقه غرب آسیا بودند.

کلیدواژه