جدی 17, 1398 14:23 Asia/Kabul
  • هشدار سفارت آمریکا در عربستان به اتباع خود
    هشدار سفارت آمریکا در عربستان به اتباع خود

سفارت آمریکا در عربستان سعودی برای دومین بار به شهروندان خود در این کشور درباره احتمال وقوع عملیات موشکی و پهپادی،هشدارداد.

به گزارش  ایرنا ، سفارت آمریکا در عربستان ضمن ابراز نگرانی درباره احتمال  وقوع عملیات موشکی و پهپادی، رهنمودهایی نیز در خصوص نحوه برخورد با گلوله باران و بمبارانهای احتمالی ارائه کرد و از شهروندان آمریکایی خواست نهایت احتیاط را داشته باشند.
سفارت  آمریکا در ریاض ، روز یکشنبه نیز دربیانیه‌ای هشدارهای مشابهی را برای شهروندان آمریکایی در عربستان صادر کرد. 
هشدارهای مکرر سفارت آمریکا درعربستان به دلیل هراس و نگرانی آنها از  پاسخ  متقابل ایران به اقدام نظامیان تروریست آمریکایی در به شهادت رساندن «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، بامداد روز جمعه (سوم ژانویه) در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر به شهادت رسید.
ترس و نگرانی از پاسخ ایران به این اقدام، علاوه بر آمریکا موجب نگرانی برخی کشورهای حامی سیاست های واشنگتن در منطقه شده است. 

 

کلیدواژه