جدی 17, 1398 15:43 Asia/Kabul
  • اعتراض فرماندار واشنگتن به بازجویی ایرانی‌ها در مرز آمریکا- کانادا

فرماندار واشنگتن به رفتار مرزبانان آمریکا در بازجویی ایرانی‌هایی که از کانادا وارد این ایالت آمریکا می‌شدند اعتراض کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، «جِی اینسلی» با انتشار بیانیه‌ای در انتقاد از رفتار صورت گرفته با ایرانی ها در مرز  آمریکا با کانادا تصریح کرد: «گزارش‌ها درباره آنچه در مرز روی داده، عمیقاً نگران‌کننده است زیرا ایرانی ها را مدت طولانی در مرز نگاه داشته‌اند؛ آن هم فقط به‌خاطر زادگاهشان.»

فرماندار واشنگتن این رفتار مرزبانان آمریکایی را ناپذیرفتنی خواند و آن را با بازداشت ژاپنی‌تبارهای آمریکا در جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

فرماندار واشنگتن این گونه برخوردها را پیامد مستقیم تصمیمات دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا دانست و افزود: در پی تصمیمات توجیه‌ناپذیر او، خشونتی که آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند افزایش یافته است.

مرزبانان آمریکا در روزهای گذشته شماری از شهروندان را که تبار ایرانی داشتند، هنگام بازگشت از کانادا به آمریکا در مرز زمینی واشنگتن- بریتیش کلمبیا متوقف و ضمن از آنها درباره روابط ایران- آمریکا بازجویی کرده‌اند.

همچنین گذرنامه برخی از افراد این جمع ۶۰ نفری، ضبط شده بود. 

این اقدام مرزبانان امریکا به دنبال آن صورت می گیرد که نیروهای متجاوز آمریکا بامداد جمعه گذشته سوم ژانویه در حمله ای پهپادی  سپهبد "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و"ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی (حشد الشعبی) عراق را در فرودگاه بین المللی بغداد ترور کردند.

کلیدواژه