جدی 18, 1398 13:17 Asia/Kabul
  • تکرار ادعاهای واهی پمپئو علیه سردار سلیمانی

وزیر خارجه آمریکا در ادامه تلاش‌ خود برای توجیه جنایت این کشور، از اقدام تروریستی علیه سردار سلیمانی دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در کنفرانس خبری در واشنگتن درباره اقدام جنایتکارانه واشنگتن در ترور سردار "قاسم سلیمانی" مدعی شد که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا تصمیم ترور را براساس اطلاعات دقیقی اتخاذ کرده بود. 

پمپئو در ادامه ادعا کرد، تصمیم به ترور سردار سلیمانی اقدامی مناسب برای راهبرد آمریکا با هدف مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه بود.

وزیر خارجه آمریکا درباره عدم صدور روادید برای "محمد جواد ظریف"، وزیر خارجه ایران جهت شرکت در یکی از نشست‌های سازمان ملل متحد در حالی که دفاعی از عملکرد خود نداشت، گفت: در این باره اظهار نظر نمی‌کنم .

مایک پمپئو همچنین سفر سردار سلیمانی برای انجام ماموریت دیپلماتیک را رد و آن را ادعا توصیف کرد.

این در حالی است که "عادل عبدالمهدی"، نخست وزیر عراق در نشست پارلمان عراق اعلام کرده بود که قرار بود صبح روز جمعه جلسه‌ای با سردار سلیمانی داشته باشد.

در حالی که نگرانی‌ها در آمریکا در ارتباط با پاسخ ایران به عملیات تروریستی رهبران کاخ سفید هرروز بیشتر می‌شود، مایک پمپئو مدعی شد که کشورش آمادگی کامل برای مقابله با تهدیدات را دارد.

سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد روز جمعه (سوم ژانویه) به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

پس از این جنایت آمریکا، پارلمان عراق یکشنبه (پنجم ژانویه) با اکثریت آرا طرح اخراج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

کلیدواژه