جدی 18, 1398 13:30 Asia/Kabul
  • مخالفت ترامپ با خروج نظامیان تروریست آمریکایی از عراق

رییس جمهوری آمریکا بار دیگر با خروج نظامیان تروریست آمریکایی از عراق مخالفت کرد.

به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» روز سه شنبه در کاخ سفید در گفت وگویی با خبرنگاران گفت: خروج نیروهای آمریکایی از عراق در شرایط کنونی بدترین اتفاق برای این کشور است.

 رییس جمهوری آمریکا افزود:  در صورتی که عراق با آمریکا با احترام تعامل کند، واشنگتن نیز عراق را تحریم نمی کند.

پیش از این نیز «مارک اسپر» Mark Esper وزیر جنگ آمریکا نیز در اظهارات خود، آشکارا حاکمیت ملی عراق را نادیده گرفته بود و بی توجه به تصمیم پارلمان این کشور برای خروج نظامیان آمریکایی اظهار کرد، آمریکا نظامیان خود را از عراق خارج نمی کند .

این در حالیست، "دایلان وایت" Dylan Whiteسخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با اشاره به بحران در منطقه ناشی از ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس اعلام کرد، این سازمان بخشی از نیروهایشان را از عراق خارج خواهد کرد.

پارلمان عراق روز یکشنبه با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور در عراق هم اعلام کرد، تنها راه حل برای عبور از شرایط فعلی این کشور، خروج نظامیان آمریکایی و خارجی از عراق است.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود به همراه "ابو مهدی المهندس" معاون  "الحشد الشعبی" و دیگر همرزمانش  به دستور"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا بامداد روز جمعه (سوم ژانویه)در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسیدند.

کلیدواژه