استقبال سناتورهای جمهوریخواه از عقب نشینی ترامپ از تهدید ایران
(last modified Thu, 09 Jan 2020 06:06:06 GMT )
جدی 19, 1398 10:36 Asia/Kabul
  • استقبال سناتورهای جمهوریخواه از عقب نشینی ترامپ از تهدید ایران

شماری از سناتورهای جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا چهارشنبه شب از عقب نشینی "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور از تهدید ایران استقبال کردند.

به گزارش ایرنا، سناتورهای جمهوریخواه "لیندسی گراهام" Lindsey Graham،  "جیم اینهاف" Jim Inhofe، "جیم ریش" James Risch، "تیم کین" Tim Kaine و "رند پال" Rand Paul هر یک در اظهاراتی، عقب نشینی ترامپ از تهدید ایران را قدمی در راستای کاهش تنش در منطقه غرب آسیا برشمردند.

"دونالد ترامپ"، رئیس‌ جمهور آمریکا که در چند روز اخیر از هدف قرار دادن نقاط متعدد در ایران سخن می گفت، روز چهارشنبه در نطق خود بعد از ضربه موشکی جمهوری اسلامی ایران، از هرگونه تهدید نظامی علیه ایران عقب‌نشینی کرد و با صدایی لرزان از لزوم برقراری صلح با ایران و نیز کاهش حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا سخن گفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه در پاسخ به  اقدام تروریستی دولت آمریکا در ترور سردار سپهبد "قاسم سلیمانی"، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، با ده‌ها فروند موشک، پایگاه‌های نظامی این کشور در استان‌های الانبار و اربیل عراق را هدف قرار داد.

یک مقام آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد، در این عملیات موشکی، دستکم 80 نظامی تروریست آمریکایی به هلاکت رسیده و بیش از 200 نفر نیز زخمی شده‌اند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تعدادی از یارانش بامداد جمعه در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

سردار "سلیمانی" به دعوت دولت عراق به این کشور سفر کرده بود.

سردار سلیمانی چهره برجسته مبارزه با گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش در منطقه غرب آسیا بود.

کلیدواژه