جدی 19, 1398 10:51 Asia/Kabul
  • عقب‌نشینی ترامپ از تهدید ایران پس از حمله موشکی سپاه

ترامپ چهارشنبه شب در تغییر موضعی آشکار که حاکی از هراس آمریکا از سیلی محکم ایران بود، با صدایی لرزان از لزوم صلح گفت.

به گزارش رادیودری، "دونالد ترامپ"، رئیس‌ جمهور آمریکا که تا پیش از این از هدف قرار دادن نقاط متعدد در ایران صحبت می‌کرد، در نطق خود بعد از ضربه موشکی جمهوری اسلامی ایران، از هرگونه تهدید نظامی علیه ایران عقب‌نشینی کرد و با صدایی لرزان از لزوم برقراری صلح با ایران و نیز کاهش حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا سخن گفت.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در اظهاراتش که نشان از شکست در برابر ایران بود، گفت: تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را تشدید خواهد کرد.

ترامپ اظهار داشت، «ایالات متحده همزمان با آنکه گزینه‌های خود را برای پاسخ دادن به ایران مورد ارزیابی قرار می‌دهد، تحریم‌های تنبیهی بیشتری را علیه ایران اعمال خواهد کرد.»

وی اضافه کرد: «این تحریم‌های قدرتمند تا زمانی که ایران رفتارش را عوض کند ادامه خواهد داشت.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای خود ایران را به انجام اقداماتی از جمله حمله به عربستان سعودی متهم کرد. 

او همچنین ادعا کرد، ایران در ماه های اخیر چند کشتی‌ را در آب‌های بین‌المللی توقیف کرده است.

ترامپ اضافه کرد: «وقت آن رسیده تا پادشاهی متحده (انگلیس)، آلمان، فرانسه، روسیه و چین این واقعیت را درک کنند. آنها هم اکنون باید از برجام خارج شوند و همه باید با یکدیگر برای رسیدن به توافقی جدید با ایران همکاری کنند.»

ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" خواست نقش بیشتری در منطقه غرب آسیا ایفا کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه در اظهاراتی مضحک به تمجید از نیروهای مسلح آمریکا پرداخت.

او گفت: «نیروهای مسلح آمریکا قدرتمندتر از هر زمان دیگر است. موشک‌های ما بزرگ، قدرتمند، دقیق، مرگبار و سریع است. موشک‌های فوق فراصوت ما در حال ساخت هستند. با این حال، اینکه ما این ارتش و تجهیزات عظیم را داریم به معنی آن نیست که مجبوریم از آن استفاده کنیم؛ ما نمی‌خواهیم از آن استفاده کنیم. قدرت آمریکا، هم در زمینه نظامی و هم در زمینه اقتصادی، بهترین بازدارنده است.»

ترامپ همچنین به پاسخ موشکی ایران به جنایت آمریکا در ترور سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" اشاره کرد و مدعی شد، حملات موشکی ایران به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق، هیچ تلفاتی نداشته است.

ترامپ در حالی که صدایش می‌لرزید، گفت: دولت آمریکا تحریم‌های قدرتمندی علیه ایران اعمال خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پایان مدعی شد، «ایالات متحده آماده به آغوش کشیدن صلح همراه با تمام کسانی است که در جستجوی آن باشند.» 

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" و 8 نفر از یارانشان بامداد جمعه در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

سردار "سلیمانی" به دعوت دولت عراق به این کشور سفر کرده بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه در پاسخ به این اقدام تروریستی آمریکا، با ده‌ها فروند موشک، پایگاه‌های نظامی این کشور در استان‌های الانبار و اربیل عراق را هدف قرار داد.

یک مقام آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد در این عملیات موشکی، دستکم 80 نظامی تروریست آمریکایی به هلاکت رسیده و بیش از 200 نفر نیز زخمی شده‌اند.

کلیدواژه