جدی 19, 1398 20:20 Asia/Kabul
  • انتقاد ژنرال آمریکایی از ترور سردار سلیمانی

ژنرال چهار ستاره آمریکایی، ترور سردار سلیمانی را اقدامی احمقانه و هیجانی خواند.

«بَری مک‌کافری»ژنرال بازنشسته آمریکایی روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «اِم‌اِس‌اِن‌بی‌سی.» به ترور سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: این که ما وی را در فرودگاه بغداد به همراه فرمانده ارشد عراقی کشتیم و رئیس‌جمهورمان بلافاصله مسئولیت آن را برعهده گرفت و با افتخار پرچم آمریکا را توئیت کرد، بی‌فکری و اقدامی جاهلانه و احمقانه بود.

مک‌کافری افزود: اظهارات  ترامپ و برخی دستیاران نزدیکش در مخالفت با خروج از عراق، هدف قرار دادن ۵۲ هدف ایران و گروگان‌ گیری، صحبت های مبالغه‌ آمیزی است که در گروه کوچکی در داخل کاخ سفید تولید می‌شود.

این ژنرال امریکایی با تاکید بر این که این گونه اظهارات هرگز از ستاد مشترک ارتش آمریکا بیرون نمی‌آید، گفت: بخش‌های زیادی از این گونه اظهارات، غیرقانونی و احمقانه است که گفتن آن برای رئیس‌جمهور ایالات متحده، خجالت‌آور است.

مک‌کافری پیش تر هم با هشدار درباره راه‌های ایران برای گرفتن انتقام ترور سردار شهید سلیمانی گفته بود ایرانی‌ها از برتری تاکتیکی برخوردار هستند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه (8 ژانویه) در پاسخ به جنایت نیروهای متجاوز آمریکایی در ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد، پایگاه نظامیان آمریکایی عین‌الاسد را در استان الانبار در غرب عراق با ده ها موشک هدف قرار داد.

کلیدواژه