جدی 20, 1398 11:24 Asia/Kabul
  •  مجلس نمایندگان آمریکا طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه شب طرح کاهش اختیارات جنگی "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور آمریکا را به تصویب رساند.

به گزارش خبرگزاری فارس،  این طرح با 224 رأی موافق در برابر 194 رأی مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید.

"ترامپ" روز پنجشنبه از نمایندگان حزب جمهوریخواه خواسته بود به این طرح رأی منفی بدهند. 

روز چهارشنبه "نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، در پی ترور سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور ترامپ و به تبع آن افزایش تنش‌ها در منطقه، این مجلس در مورد طرحی رأی‌گیری می‌کند که در صورت تصویب اختیار ترامپ برای درگیر کردن آمریکا در منازعات نظامی را محدود می‌کند.

"پلوسی" در این بیانیه تصریح کرد، «جمعه گذشته، دولت ترامپ در یک حمله نظامی تحریک‌آمیز و غیرمتناسب، مقام‌های نظامی ارشد ایران را هدف قرار داد.»

در بیانیه "پلوسی" تاکید شده بود، این اقدام کاخ سفید بدون مشورت با کنگره انجام و منجر به تشدید تنش‌ها با ایران در منطقه غرب آسیا شده است.

بیانیه پلوسی ساعاتی بعد از آن منتشر شد که مقام‌های ارشد دولت ترامپ در جلسه‌ای با سران کنگره، تلاش کردند ترور سردار سلیمانی را توجیه کنند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" و 8 نفر از یارانشان بامداد جمعه در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

سردار "سلیمانی" به دعوت دولت عراق به این کشور سفر کرده بود.

سردار "سلیمانی" و  "ابومهدی المهندس" از چهره های برجسته مبارزه با گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش در منطقه غرب آسیا بودند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه در پاسخ به  این اقدام تروریستی دولت آمریکا، با ده‌ها فروند موشک، پایگاه‌های نظامی این کشور در استان‌های الانبار و اربیل عراق را هدف قرار داد. در این عملیات موشکی، دستکم 80 نظامی تروریست آمریکایی به هلاکت رسیده و بیش از 200 نفر نیز زخمی شدند.

 

 

 

 

کلیدواژه