افشای اسناد پنهان کاری مدیران بوئینگ درباره اشکالات مرگبار این هواپیماها
(last modified 1398-10-20T14:18:58+00:00 )
جدی 20, 1398 18:48 Asia/Kabul
  • افشای اسناد پنهان کاری مدیران بوئینگ درباره اشکالات مرگبار این هواپیماها

پیام های رد و بدل شده در بوئینگ نشان می دهد این شرکت از اشکالات هواپیمای 737 آگاه بوده اما آنها را از دید نهادهای نظارتی پنهان کرده است.

به گزارش روز جمعه آسوشیتدپرس، اسنادی که روز پنجشنبه منتشر شد حاکی است که کارمندان بوئینگ در پیام‌های داخلی خود درباره گمراه کردن نهادهای نظارتی فدرال آمریکا در خصوص مشکلات سامانه مشابه ‌ساز هواپیماهای این شرکت، مواردی را به همدیگر اطلاع داده و از وضع شرکت در این زمینه ابراز نارضایی کرده اند.

آسوشیتدپرس نوشت: شدت نارضایی کارمندان بوئینگ از اشکالات هواپیمای ۷۳۷ به قدری بوده که یکی از کارمندان در ایمیلی گفته است: این هواپیما را دلقک‌هایی طراحی کرده اند که تحت نظارت میمون‌ها بوده‌اند.

کارمند دیگری نوشته است: تیم رهبری ما چیز کمی درباره کار هواپیماسازی می‌داند و ما را به سوی اهداف خاصی هدایت می‌کند.

"پیتر دوفازیو" قانون گذار مسئول تحقیقات کنگره امریکا درباره مشکلات هواپیمای مکس گفت: این اسناد نشان می‌دهد بوئینگ تا چه اندازه برای دور زدن نهادهای نظارتی و حتی مردم، تلاش کرده است.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که جزو پرفروش ترین‌ها بود، از مارس گذشته تا کنون به دنبال دو سقوط مرگبار این مدل هواپیما در اندونزی و اتیوپی که به کشته شدن ۳۴۶ نفر منجر شد، زمین گیر شده است و اجازه پرواز ندارد.

یک فروند هواپیمای بوئینگ متعلق به خطوط هوایی اوکراین هم که از تهران عازم کی یف بود، صبح روز چهارشنبه نزدیک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران سقوط کرد و همه 167 مسافر و 9 خدمه آن جان باختند.