جدی 22, 1398 17:47 Asia/Kabul
  • استقبال مقام روس از رویکرد تهران در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی

یک نماینده روس با اشاره به شجاعت ایران در پذیرش مسئولیت سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: تهران با این کار نشان داد که یکی از رهبران منطقه است.

به گزارش روز یکشنبه اینترفکس، «لئونید اسلاتسکی»، نماینده و رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه اظهار کرد: «تهران با پذیرش مسئولیت در قبال ساقط شدن هواپیمای اوکراینی، اتهامات اشتباه علیه خود مبنی بر درپیش گرفتن سیاست مخرب و فریبکاری را کنار زد».

این مقام روس افزود: به رغم همه مسائلی که ایران را در برگرفته، رهبری ایران یک گام درست اتخاذ کرد. من مطمئنم که تهران هر کاری که لازم و ممکن باشد، برای ساماندهیِ پیامدهای این تراژدی وحشتناک اتخاذ خواهد کرد و راه حل و فصل مسائل با کی‌یف را پیدا می‌کند.

اسلاتسکی تاکید کرد که «علت اصلی همه اینها، سیاست های تهاجمی آمریکا در منطقه است. پذیرش مسئولیت در زمینه این اشتباه انسانی از سوی ایران شجاعانه بود و ایران تصمیم گرفت هیچ مانور و بازی سیاسی در این زمینه اتخاذ نکند و صادقانه و صراحتا مسئولیت آن را پذیرفت و تاسف و پشیمانی عمیق خود از این واقعه تراژیک را نشان داد. 

هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) سقوط کرد و سرنشینان آن جان باختند.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز شنبه تایید کرد که این هواپیما براثر خطای انسانی و غیرعمد، مورد اصابت قرار گرفته است.

"حسن روحانی"، رییس جمهوری ایران هم در بیانیه‌ای تصریح کرد، این حادثه دردناک موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت و باید تحقیقات تکمیلی برای شناسایی کلیه علل و عوامل آن ادامه یابد.

کلیدواژه