جدی 24, 1398 11:28 Asia/Kabul
  • ترامپ: آمریکا باید 20 سال پیش ژنرال سلیمانی را می کشت
    ترامپ: آمریکا باید 20 سال پیش ژنرال سلیمانی را می کشت

رئیس جمهوری آمریکا در توجیهی دیگر برای حمله تروریستی نیروهایش در فرودگاه بغداد گفت: ژنرال سلیمانی فرد بدی بود که ما باید 20 سال پیش او را می کشتیم.

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تازه ترین یاه گویی خود، سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را فرد بدی نامید که آمریکایی ها و افراد زیادی را کشت و ترور او می بایستی 20 سال قبل انجام می شد.  

ترامپ، هشدار دموکرات ها درباره پیامدهای این جنایت تنش زای وی را حمایت آنان از سردار سلیمانی قلمداد کرد و افزود: وقتی دموکرات ها برای دفاع از ژنرال سلیمانی تلاش می کنند و این رسوایی برای آمریکا است.

ترامپ پیش از این مدعی شده بود که دستور ترور سردار سلیمانی را به دلیل برنامه ریزی وی برای حمله به چهار سفارت امریکا صادر کرده است.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا این اتهام زنی ترامپ را رد کرد و گفت که هیچ اطلاعاتی در تایید این ادعا وجود ندارد.

شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی نیوز هم روز سه شنبه به نقل از پنج مقام کنونی و سابق دولت آمریکا از وجود اطلاعاتی خبر داد که نشان می دهنند برخلاف این اتهام زنی ترامپ، وی هفت ماه پیش دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرده بود.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سوم ژانویه به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» نایب رئیس بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق و هشت نفر دیگر، در حمله پهپادی نظامیان تروریست آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

 

کلیدواژه