جدی 25, 1398 18:22 Asia/Kabul
  • تاکید اندیشمندان مسلمان برلزوم وحدت کشورهای اسلامی
    تاکید اندیشمندان مسلمان برلزوم وحدت کشورهای اسلامی

اندیشمندان مسلمان کشورهای مختلف جهان بر لزوم اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با افراط گرایی و جریان تکفیری تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، متفکران ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی شرکت کننده در سمینار افراط گرایان تکفیری و ایجاد تفرقه بین امت اسلامی در مالزی، روز چهارشنبه اعلام کردند، اسلام دین صلح و رحمت است و جریان تکفیری و افراط گرایانه که میان مسلمانان تفرقه ایجاد کرده در اسلام جایی ندارد و برای مقابله با آنها باید راههای وحدت میان امت اسلامی و بازگشت به اسلام اصیل تقویت شود.

«علی محمد سابقی »رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی در این سمینار گفت: در این نشست نقش دنیای مجازی و دیجیتال در تآمین مالی، جذب نیرو، گسترش ایدئولوژی افراط گرایی و تروریسم در سراسر جهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلیمن محمد زمانی رئیس دبیرخانه مقابله با جریان های افراطی و تکفیری جامعه المصطفی نیز درسخنانی با تاکید بر اینکه اسلام دین صلح، برادری و اخوت است و هرگونه خشونت را طرد می کند، گفت: تفکر تکفیری هیچ جایگاهی در اسلام ندارد و دراین شرایط حساس نقش علما و اندیشمندان درمقابله با این جریان خیلی مهم است.

دومین سمینار افراط گرایان تکفیری و ایجاد تفرقه بین امت اسلامی صبح امروز چهارشنبه با شرکت اندیشمندانی از ایران و مالزی در موسسه بین‌المللی مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی در کوالالامپور برگزار شد.

کلیدواژه