مرکل : اروپا دیگر کانون تحولات دنیا نیست
(last modified 1398-10-27T06:57:45+00:00 )
جدی 27, 1398 11:27 Asia/Kabul
  • مرکل : اروپا دیگر کانون تحولات دنیا نیست

صدر اعظم آلمان تصریح کرد اروپا دیگر کانون نحولات و رویدادهای دنیا محسوب نمی شود.

به گزارش روزنامه فایننشال ‌تایمز، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان در پاسخ به این سوال که آیا تنش‌های کنونی میان آمریکا و اروپا ناشی از مسائل شخصی است یا ریشه در ساختار دارد، گفت: فکر می‌کنم دلایل ساختاری دارد؛ اگرچه طبیعی است که صحنه سیاسی تحت تأثیر افراد دخیل در آن هم قرار بگیرد.

صدراعظم آلمان اختلافات میان آمریکا و اروپا را فراتر از حضور "دونالد ترامپ" رئیس ‌جمهوری کنونی آمریکا دانست و گفت اروپا، دیگر در کانون اتفاقات دنیا نیست.

مرکل اضافه کرد: باراک اوباما رئیس ‌جمهوری سابق آمریکا از مدت‌ها قبل، از "قرن آسیایی" به عنوان چشم‌انداز سخن می‌گفت. این به معنای آن است که اروپا هم دیگر در کانون اتفاقات دنیا نیست و این مسئله‌ای است که به تدریج آشکارتر می‌شود.

آنگلا مرکل تاکید کرد: به همین خاطر اروپا باید همزمان با کاهش تمرکز ایالات متحده، خودش برای خودش نقش ژئوپولتیک طراحی کند.

صدراعظم آلمان در ادامه با اشاره به تضعیف چندجانبه‌گرایی در دنیا به دلیل اقدامات و سیاست های ترامپ گفت: ترامپ این واقعیت را که ما در یک دنیای چندجانبه زندگی می‌کنیم در نظر نمی گیرد و این در حالی است که چندجانبه‌گرایی باور مسلط در دنیا پس از جنگ جهانی دوم بوده است.

"دونالد ترامپ" از زمان ورود به کاخ سفید تا کنون با اتخاذ رویکرد یکجانبه گرایی، آمریکا را از چندین توافق و سازمان بین المللی خارج کرده که یکی از آنها خروج یکجانبه از توافق هسته برجام و بازگرداندن تحریم های غیرقانونی علیه ایران بوده است.

 

کلیدواژه