دلو 01, 1398 14:10 Asia/Kabul
  • مادورو: پمپئو فردی متوهم است
    مادورو: پمپئو فردی متوهم است

رئیس‌جمهوری ونزوئلا، وزیر خارجه آمریکا را فردی متوهم خواند که با دروغ و تزویر زندگی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "نیکلاس مادورو"، رئیس‌جمهور ونزوئلا، دوشنبه شب در دیدار نمایندگان دولت کوبا در کاراکاس، "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا را فردی متوهم خواند که حتی خود را فریب می‌دهد.

پمپئو که به آمریکای لاتین و کارائیب سفر کرده ، به ویژه در کلمبیا حمایت واشنگتن را از مخالفان دولت ونزوئلا از جمله "خوان گوایدو"، سرکرده مخالفان این کشور، تکرار کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر با زیر سوال بردن نتایج انتخابات 2018 ونزوئلا و انتخاب مجدد مادورو به ریاست جمهوری با رای مردم این کشور گفت واشنگتن به تلاش برای برقراری دموکراسی در ونزوئلا ادامه خواهد داد.

از همین رو پیش تر هم مادورو، مایک پمپئو را به علت دخالت در امور داخلی ونزوئلا «دلقکی شکست‌خورده» خوانده و گفته بود: پمپئو در توهم و خیال زندگی می‌کند و به ترامپ دیدگاه غلط می دهد.

بحران در ونزوئلا از اواخر ماه ژانویه، زمانی که خوان گوایدو  خود را رئیس جمهوری موقت خواند و حمایت امریکا و برخی کشور‌های منطقه را دریافت کرد، شدت یافت.

تلاش‌ واشنگتن برای تشدید فشار علیه دولت ونزوئلا به امید برکنار کردن مادورو از قدرت، تا کنون نتیجه‌ای نداشته و مادورو با حمایت مردم کشورش همچنان به عنوان رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا در قدرت باقی مانده است.

کلیدواژه