دلو 02, 1398 10:48 Asia/Kabul
  • نوجوان سوئدی سران جهان را در داووس به چالش کشید

فعال نوجوان سوئدی که از شرکت کنندگان در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد است، انفعال و بی تفاوتی سران جهان را درباره بحران تغییرات اقلیمی و زیست محیطی به چالش کشید.

به گزارش آسوشیتدپرس، "گرتا تونبرگ"، نوجوان سوئدی روز سه شنبه  در نشستی با حضور دیگر فعالان نوجوان تحت عنوان «مسیری پایدار به سمت اینده ای مشترک» خطاب به سیاستمداران حاضر در نشست داووس گفت: فرصت چندانی تا مقابله موثر بحران آب و هوایی باقی نمانده است.

این نوجوان ۱۷ ساله که با اظهاراتش در حمایت از محیط زیست خشم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را برانگیخته است، افزود: با تلاش جوانان اکنون تغییرات آب وهوایی و محیط زیست اهمیت یافته اما هنوز هم باید کارهای زیادی انجام شود زیرا انتشار دی اکسید کربن کاهش نیافته است.

فعال نوجوان سوئدی ادامه داد: همه بیشتر باید به آنچه دانشمندان درباره تغییرات آب وهوایی و گرمای زمین می گویند، گوش دهند.

ترامپ پیش تر در واکنش به انتخاب تونبرگ به عنوان شخصیت سال مجله تایم گفته بود: "خیلی مسخره است. گرتا باید با دوستش به تماشای یک فیلم قدیمی برود."

پنجاهمین گردهمایی سالانه مجمع جهانی اقتصاد از روز سه شنبه ۲۱ ژانویه(1دلو) تا روز جمعه ۲۴ ژانویه (4دلو) در شهر داووس سوئیس و با حضور سران و فعالان سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف در حال برگزاری است.

کلیدواژه