دلو 03, 1398 09:56 Asia/Kabul
  • گفتگوی ترامپ و برهم صالح درباره آینده نظامیان آمریکا در عراق

روسای جمهوری عراق و آمریکا درباره آینده نظامیان آمریکایی در عراق گفت وگو کردند.

تلویزیون دولتی عراق گزارش داد: دیداردونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق روز چهارشنبه در حاشیه  پنجاهمین اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس برگزار شد.

برخی رسانه های عراق گزارش دادند که ترامپ در این دیدار گفته است آمریکا همانند گذشته به همکاری نظامی خود با عراق ادامه می دهد.

ترامپ در عین حال مدعی شده که شمار نظامیان آمریکایی درعراق به پنج هزار نفر کاهش یافته است.

ترامپ درباره مطالبه عراق مبنی بر پایان اشغالگری آمریکا در کشورشان  به عبارت «ببینیم چه خواهیم کرد» بسنده کرد و با پیش کشیدن موضوع نفت که آن را غنیمت اشغالگری آمریکا در عراق می داند، افزود: ما حرف‌ های زیادی داریم که باید درباره آنها صحبت کنیم.

خبرگزاری رسمی عراق «اینا» هم گزارش داد برهم صالح گفته که با ترامپ درباره مسئله حضور نظامیان آمریکا در عراق گفت وگو کرده است.

در پی جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی که به دعوت رسمی دولت عراق به این کشور سفر کرده بود، پارلمان عراق، قانون اخراج نظامیان ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش از جمله نظامیان ارتش امریکا را تصویب کرد.

نیروهای ارتش تروریستی آمریکا 3 ژانویه/13جدی، طی حمله ای پهپادی در فرودگاه بغداد، سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی (حشد الشعبی) عراق را به همراه هشت تن دیگر از قهرمانان مبارزه با تروریسم به شهادت رساندند.

کلیدواژه