دلو 03, 1398 11:11 Asia/Kabul
  • آمار تازه از زخمی های رژیم آمریکا در حمله موشکی ایران

معاون فرماندهی ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضدداعش، آمار تازه‌ای از زخمی‌های رژیم آمریکا در حمله موشکی ایران به «عین‌الاسد» منتشر کرد.

ژنرال «آلکس گرینکویچ»، معاون فرماندهی این ائتلاف در گفتگو با دوماهنامه «فارن پالیسی» که روز پنج شنبه منتشر شد، افزود که شمار نظامیانی که به علت آسیب مغزی احتمالی تحت درمان قرار دارند اکنون به ۱۳ تا ۱۹ نفر رسیده است.

فرماندهی مرکزی رژیم آمریکا (سنتکام) نیز روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای بیشتری برای انجام معاینات پزشکی از عراق به آلمان منتقل شده‌اند.

سنتکام به جزئیات بیشتری اشاره نکرد و افزود که ممکن است در آینده مجروحان بیشتری شناسایی شوند.

یک مقام رژیم آمریکا در گفتگو با رویترز به شرط ناشناس ماندن گفت که حدود ۱۲ نیروی نظامی به آلمان منتقل شده‌اند.

گزارش‌های متعددی پیش از این گفته‌اند، ده‌ها نظامی آمریکا در این حملات کشته شده‌اند. 

پنهان‌کاری رژیم آمریکا درباره تلفات نظامیان این کشور در روزهای گذشته به سوژه کاربران فضای مجازی، تحلیلگران و فعالان آمریکایی تبدیل شده است. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری رژیم آمریکا، «مارک اسپر»، وزیر دفاع رژیم آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» بارها مدعی شده بودند این حمله هیچ تلفات یا زخمی نداشته است. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 8 ژانویه/18جدی در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی در ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»، پایگاه هوایی نظامیان تروریست آمریکایی «عین‌الاسد» در عراق را هدف حمله موشکی قرار داد.

کلیدواژه