دلو 04, 1398 11:51 Asia/Kabul
  • آمادگی پاکستان برای پیگیری موضوع کشمیر در مجامع بین‌المللی

وزیر امورخارجه پاکستان اعلام کرد، اسلام آباد برخلاف دهلی نو که محدودیت‌های زیادی را برای ناظران بین‌المللی لحاظ می‌کند، حمایت و همکاری همه‌جانبه و کاملی را با سازمان ملل برای حل بحران کشمیر انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «شاه محمود قریشی» روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری در اسلام‌آباد گفت: از روز شنبه (فردا) برنامه‌ای برای برجسته کردن موضوع کشمیر از طریق تمامی رسانه‌های پاکستان از جمله مطبوعات و شبکه‌های اجتماعی آغاز می شود.

وزیرخارجه پاکستان با اشاره به اینکه صلح و امنیت منطقه با اقدامات هند در کشمیر مورد تهدید قرار گرفته است، افزود: تمام حقوق اساسی شهروندان کشمیر با محاصره آنها توسط هند، غصب شده است.

قریشی گفت: گام‌های هند منعکس کننده یکجانبه گرایی آن است و بیانگر جدی نبودن این کشور در حل موضوعات از طریق چندجانبه گرایی است.

وزیرخارجه پاکستان همچنین خاطرنشان کرد، تا زمانی که حق مسلم مردم کشمیر برای تعیین سرنوشت آنها تضمین نشود، اسلام‌آباد به حمایت‌های اخلاقی، سیاسی و دیپلماتیک خود از مردم کشمیر ادامه می دهد.

هند سالهاست با مستقر کردن هزاران نظامی، مناطقی از کشمیر را تحت کنترل خود درآورده است، اما شهروندان کشمیری خواهان اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره برگزاری همه پرسی برای تعیین وضعیت این منطقه هستند.

کلیدواژه