دلو 07, 1398 16:13 Asia/Kabul
  • خشم ترامپ از افشاگری بولتون در \
    خشم ترامپ از افشاگری بولتون در \"اوکراین گیت\"

رئیس جمهوری آمریکا درمورد افشاگری مشاور سابق امنیت ملی خود در مورد رسوایی اوکراین گیت، مدعی شد که وی برای فروش کتابش این افشاگری را انجام داده است.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در توئیت های خود نوشت که هرگز به جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی اش نگفته است که کمک ها به اوکراین در ارتباط با تحقیقات درخصوص دموکرات ها از جمله جو بایدن رقیب احتمالی اش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 است. 

ترامپ افزود: بولتون تا زمانی که کارش به پایان برسد هرگز دراین باره شکایتی نداشت و متن کامل مکالمات من با « ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین، تمامی آنچه را که لازم است، تایید می کند.

دموکرات‌ها خواهان شهادت دادن بولتون در محاکمه استضاح ترامپ در سنا هستند که اکنون در جریان است اما ترامپ گفته که بولتون نباید شهادت دهد چرا که ممکن است اظهاراتش خلاف امنیت ملی آمریکا باشد.

"جان بولتون" در کتاب در دست انتشارش، افشاگری‌هایی علیه ترامپ انجام داده و نوشته است که ترامپ در اوت 2019 از وی خواسته بود تا کمک نظامی 391 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف کند.

بولتون علت این اقدام ترامپ را مجبور کردن مقام‌های اوکراینی برای انجام تحقیقات علیه "جو بایدن" اعلام کرده است.

به دنبال انتشار این افشاگری در روزنامه نیویورک تایمز، هشتگ «بولتون» امروز دوشنبه با بیش از شش هزار توئیت، ترند چهارم در آمریکا و نهم در جهان شد.

 

کلیدواژه