دلو 09, 1398 12:41 Asia/Kabul
  • نامه عذرخواهی 10 هزار آمریکایی از مردم ایران

نامه عذرخواهی مردم آمریکا با بیش از 10 هزار امضاء، بابت رنج و فشاری که دولت این کشور به مردم ایران تحمیل کرده است، تحویل دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن شد.

به گزارش ایرنا، گروه "کُوْدپینک: زنان برای صلح" Code Pink: Women for Peace روز سه شنبه با حضور در دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن، نامه‌ای را تحویل مقامات این دفتر دادند.
در این نامه که از سوی "میدیا بنجامین" Medea Benjamin بنیانگذار "کُوْدپینک: زنان برای صلح" و جمعی از همراهان وی، تحویل دفتر حفاظت منافع ایران شد، آمده است: "همانگونه که آمریکایی‌ها متعهد به صلح و امنیت همگان هستند، ما امضاء کنندگان این نامه به علت اقدامات بی پروا و سرشار از نفرت رئیس جمهوری خود عذرخواهی می‌کنیم."
امضاء کنندگان این نامه افزوده‌اند: "آمریکا سابقه وحشتناکی در مداخله در امور داخلی ایران دارد؛ کودتای سال 1953 که به منظور جلوگیری از ملی شدن منابع کشورتان، به برکناری دولت منتخب دموکراتیک شما انجامید، فاقد مسئولیت اخلاقی بود".
صلح طلبان آمریکایی همچنین اقدامات اخیر آمریکا ضد ایران را خطرناک‌ترین و تحریک‌آمیزترین تصمیم‌های سیاست خارجی «دونالد ترامپ» توصیف کردند و افزودند:" ترور سردار سپهبد شهید«قاسم سلیمانی» به دستور ترامپ و در خاک کشور عراق، امنیت جهانی را به مخاطره انداخت که براساس قوانین بین المللی غیرقانونی بوده است".
این گروه فعال ضد جنگ در نامه خود آورده‌اند: "نظرسنجی‌ها یکی پس از دیگری نشان می‌دهد مردم آمریکا خواهان جنگ و تنش با ایران نیستند؛ آنان خواهان زندگی با مردم ایران در صلح و هماهنگی هستند، لطفا دستشان را در دوستی پذیرا باشید؛ باشد که صلح‌خواهان بر کسانی که نفرت و اختلاف را ترویج می‌کنند، غلبه یابند."

کلیدواژه