پنتاگون: 50 نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران دچار آسیب مغزی شدند
(last modified 1398-11-09T08:28:49+00:00 )
دلو 09, 1398 12:58 Asia/Kabul
  • پنتاگون: 50 نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران دچار آسیب مغزی شدند

پنتاگون در ادامه اعترافات قطره چکانی خود از افزایش آمار زخمی‌ها در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد خبر داد و اعلام کرد که 50 نیروی نظامی آمریکایی دچار آسیب مغزی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، «توماس کمپبل» سخنگوی پنتاگون بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تا امروز آسیب مغزی در 50 نیروی نظامی آمریکایی تشخیص داده شده است.  

وی افزود: از میان این 50 نفر، 31 نظامی در عراق تحت درمان قرار گرفته و به محل ماموریت خود بازگشتند.

کمپل گفت: 18 نظامی دیگر هم برای انجام معاینات و درمان بیشتر به آلمان منتقل شدند.

به گفته وی، یک نظامی دیگر نیز به کویت منتقل شد و اکنون به محل ماموریتش بازگشته است.

ایران در راستای وعده خود برای انتقام سخت از آمریکا به دلیل ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی و همراهان وی در بغداد، بامداد چهارشنبه 8 ژانویه/18جدی، پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق را هدف حملات موشکی قرار داد.

هر چند "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که این حمله کشته و مجروح نداشته اما واشنگتن به شیوه قطره چکانی به مجروح شدن نظامیان آمریکایی اذعان می کند.

در این راستا وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر اذعان کرد، 34 نظامی آمریکا به دنبال انتقام موشکی ایران و حمله به پایگاه عین الاسد در عراق، از ناحیه سر و مغز آسیب دیده اند.

انتشار آمار جدید در این باره توسط پنتاگون نشان می دهد که برخلاف ادعای اولیه ترامپ، نه فقط شمار قابل توجهی از نظامیان آمریکایی در حمله موشکی ایران آسیب دیده اند، بلکه میزان مجروحیت شماری از آنها نیز جدی است.

کلیدواژه