دلو 11, 1398 15:33 Asia/Kabul
  • مخالفت 133 نمایندگان پارلمان بریتانیا با طرح معامله قرن
    مخالفت 133 نمایندگان پارلمان بریتانیا با طرح معامله قرن

133 نماینده پارلمان بریتانیا در مخالفت با طرح صهیونیستی موسوم به معامله قرن بیانیه صادر کردند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری فلسطینی معا، نمایندگان پارلمان بریتانیا در این بیانیه از «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور خواستند طرح آمریکایی معامله قرن را رد کند.

نمایندگان امضاکننده این بیانیه، طرح معامله قرن را ضربه‌ای به حقوق ملت فلسطین و قوانین بین‌المللی دانستند.

در این بیانیه آمده است: معامله قرن هیچ اصول منطقی برای بازگشت به مذاکرات را فراهم نکرده و در عین حال فرصت‌های دستیابی به صلح را کاهش داده و قوانین بین‌المللی را با تهدید نقض مواجه ساخته است.

نمایندگان پارلمان بریتانیا افزودند: طرح معامله قرن در زمانی رونمایی شده که رنج‌های مردم فلسطین به دلیل تخریب خانه‌هایشان به دست نیروهای اسرائیلی افزایش یافته و اقدامات این نیروها به آوارگی کامل خانواده‌های فلسطینی منجر شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌ شنبه (8 دلو) در کاخ سفید در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در کنار خود داشت، از طرح سازش تحمیلی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

بر اساس این طرح آمریکایی- صهیونیستی و ضد فلسطینی، کل شهر قدس به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود، آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها حق بازگشت نخواهند داشت و فلسطین تنها مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را خواهد داشت.

بسیاری از کشورهای اسلامی و همه گروه های فلسطینی با این طرح مخالفت کرده اند.

 

کلیدواژه