دلو 13, 1398 14:29 Asia/Kabul
  • افزایش اخراج و بازداشت دانشجویان ایرانی از آمریکا
    افزایش اخراج و بازداشت دانشجویان ایرانی از آمریکا

"سی ان ان"، گزارش داد اخراج و بازداشت دانشجویان ایرانی در فرودگاه‌ های آمریکا افزایش یافته است.

شبکه خبری "سی ان ان"  گزارش داد: گزارشهایی از ایالت های مختلف ازجمله ماساچوست تا میشیگان  در مورد بازداشت و اخراج دانشجویان ایرانی در فرودگاه‌های آمریکا منتشر شده است.

در این  گزارش آمده است، اخراج دانشجویان ایرانی از آمریکا  برای دانشجویان، مدافعان حقوق مهاجرت و نیزدانشگاه‌های آمریکایی که امیدوار به جذب دانشجویان نخبه دنیا هستند،  یک الگوی نگران‌کننده است.

«علی رهنما» مشاور قانونگذاری اتحادیه امور عمومی ایرانیان آمریکایی ضمن اشاره به این موضوع که دستکم 17 دانشجوی ایرانی از اوت 2019 از آمریکا  اخراج شده‌اند، اعلام کرد که وضعیت کنونی کاملا متفاوت از گذشته بوده و اخراج این تعداد از دانشجویان عادی نیست.

این در حالی است که اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا تاکنون آماری درمورد شمار دانشجویان ایرانی اخراج شده از این کشور منتشر نکرده و مدعی است که نمی‌تواند به دلیل محدودیت‌های حریم خصوصی، جزئیات مربوط به موارد فردی افراد اخراج شده را  فاش کند.

مقامات کاخ سفید در حالیکه مدعی حمایت از مردم ایران هستند،  ویزای معتبر برخی دانشجویان را ابطال و در ورود ایرانی‌ها سختگیری می‌کنند.

این رفتار دولت آمریکا،  نخستین بار نیست که علیه دانشجویان ایرانی روی می دهد و چندی پیش هم ویزای حدود 20 دانشجوی ایرانی را بدون هیچ توضیحی ابطال کرد.

 

کلیدواژه