کاهش مرگبار بودن کرونا در چین
(last modified 1398-11-17T07:27:15+00:00 )
دلو 17, 1398 11:57 Asia/Kabul
  • کاهش مرگبار بودن کرونا در چین

بررسی های کارشناسان و پزشکان چینی در کنار آمارهای رسمی نشان می دهد، شمار مبتلایان و شمار فوتی های مبتلا به ویروس کرونا در حال کاهش است.

به گزارش ایرنا، کمیسیون بهداشت ملی چین امروز(پنج شنبه) اعلام کرد، در روز یکشنبه بیش از پنج  هزار و ۱۷۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند، اما این رقم در روز دوشنبه به پنج هزار و ۷۰ نفر  و در روز سه‌ شنبه به سه هزار و ۹۰۰ نفر کاهش یافت.

براساس این گزارش، از روز سه‌شنبه به این طرف هربار زیر چهار هزار نفر به بیماری مبتلا شده اند که کارشناسان چینی آن را نشانه موفقی از قرنطینه و پیشگیری از شیوع ویروس دانسته اند.

همچنین در روزهای نخستین شیوع ویروس شمار فوتی ها روزانه دو برابر بود در شرایطی که الان نسبت فوتی ها در یک روز نسبت به روز قبل بین ۱۷ تا ۲۲ درصد متغیر است.

در گزارش کمیسیون بهداشت ملی چین آمده است، در ابتدای هفته حدود ۶۰۰ مبتلا به ویروس کرونا در چین درمان شده بودند اما این رقم امروز پنجشنبه به ۱۲۰۸ نفر رسیده است.  

«سونگ شولی» سخنگوی کمیسیون بهداشت چین گفت: یکی از موفقیت های دیگر سریعتر شدن زمان شناسایی مبتلایان است.

لی شینگ وانگ متخصص بیماری های عفونی دانشگاه دیتان در پکن گفت: درمان مبتلایان به ویروس کرونا باسرعت بالاتر نشان می دهد که ویروس آنقدر که شایعه شده است مرگبار نیست.

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد، تاکنون 560 نفر براثر بیماری ناشی از ویروس "کرونا" در این کشور جان باختند.

کلیدواژه