دلو 19, 1398 09:56 Asia/Kabul
  • هشدار نامزدهای دموکرات درباره اقدامات ضد ایرانی ترامپ

نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره تبعات سیاست های ضد ایرانی رئیس جمهوری این کشور هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، "پت بوتیجیج "  یکی از نامزدهای دور مقدماتی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا روز جمعه (چهار روز مانده به انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در ایالت نیوهمپشایر) در مناظره انتخاباتی با سایر رقبای خود گفت، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری، آمریکا را به جنگ نزدیک کرد که نه با ترور سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بلکه با خروج از برجام آغاز شد.

"برنی سندرز" سناتور آمریکایی نیز در این مناظره انتخاباتی از رویکرد جنگ طلبانه ترامپ انتقاد کرد و گفت، جنگ هایِ بیشتر، تریلیون‌ها دلار هزینه دارد و مشخص نیست جان چندین نفر از دست خواهد رفت.

"جو بایدن" دیگر نامزد حزب دموکرات نیز در این مناظره انتخاباتی گفت: «اگر رئیس جمهوری آمریکا بود هرگز دستور ترور سردار سلیمانی را صادر نمی کرد.»

بایدن افزود، سیاست «نخست آمریکا» ترامپ اکنون به «آمریکا تنها» تبدیل شده است و اکنون در آن جنگ منطقه ای (غرب آسیا)  بدون هیچ دوستی، بدون هیچ متحدی و بدون هیج پشتیبانی، تنها شده‌ایم.

سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" که سوم ژانویه به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود به همراه "ابومهدی المهندس" نایب رئیس الحشد الشعبی و 8 نفر دیگر در حمله هوایی تروریست‌های آمریکایی در فرودگاه بغداد، به شهادت رسید.

کلیدواژه