"برنی سندرز" پیشتاز در رقابت‌های انتخاباتی دموکرات‌ها
(last modified 1398-11-19T07:40:28+00:00 )
دلو 19, 1398 12:10 Asia/Kabul

طبق نتایج نظرسنجی جدید، سناتور ایالت ورمونت در رقابت های درون حزبی دموکرات ها در ایالت نیوهمپشایر برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشتاز است.

به گزارش رادیو دری، نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه افکارسنجی ماریست که به سفارش شبکه اِن‌بی‌سی نیوز آمریکا انجام شده است، از پیشتازی "برنی سندرز" سناتور ایالت ورمونت دربین نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌ جمهوری 2020  آمریکا با کسب 25 درصد آرا در ایالت نیوهمپشایر حکایت دارد.

این در حالی است که فقط 4 روز به برگزاری انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت نیوهمپشایر باقی مانده و این نظرسنجی  چهارم تا ششم فوریه  بلافاصله بعد از اعلام نتایج رسمی و پایانی انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت آیووا انجام شده است.

بر اساس این نظرسنجی "پت بوتیجیج"  شهردار پیشین شهر ساوت بند در ایالت  ایندیانا  با کسب 21 درصد آرا در رتبه دوم، سناتور "الیزابت وارن"  با 14 درصد در جایگاه سوم و "جو بایدن"   معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا  با 13 درصد در جایگاه چهارم  قرار دارند.

"تام پرز" رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در پی افشای وجود خطا‌های متعدد در نتایج انتخابات درون حزبی برای معرفی نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا در ایالت آیووا از مسئولان این ایالت خواسته بود نتایج اعلام‌شده را فورا بازبینی کنند.

در نهایت حزب دموکرات آیووا اعلام کرد، با شمارش کامل آرای حوزه‌های انتخابی این حزب، بوتیجیج با اختلاف بسیار کمی برنی سندرز را شکست داد.

کلیدواژه