دلو 21, 1398 10:07 Asia/Kabul
  • اعترافات نظامی تروریست آمریکایی درباره جنایات ارتش آمریکا

یک هدایت‌گر پهپادی نیروی هوایی رژیم آمریکا پس از استعفا از سمت خود، درباره جنایات ارتش این کشور اعتراف و این جنایات را افشا کرد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، "براندون بریانت"، هدایت‌گر سابق پهپادی نیروی هوایی رژیم آمریکا در مصاحبه ای ضمن افشای جنایات ارتش این کشور در افغانستان گفت: نظامیان آمریکایی از نازی‌ ها بدتر هستند.    

بریانت درباره علت بیرون آمدنش از ارتش رژیم آمریکا گفت: هم زمان با هدف قرار دادن ساختمانی در افغانستان با موشک، کودکی در حال خروج از آن بود اما باوجود  گزارش این موضوع به مافوقش، دستور ادامه عملیات را دریافت کرده است.

هدایت‌گر سابق پهپادی نیروی هوایی رژیم آمریکا افزود: او و خانواده‌اش به‌ خاطر افشاگری درباره برنامه‌ های پهپادی واشنگتن بارها مورد تهدید قرار گرفته‌ اند و به همین خاطر از جمع دوستان و خانواده‌اش طرد شده است.

طبق گفته این نظامی آمریکایی، در طول خدمتش به نیروی هوایی رژیم آمریکا در کشته شدن دستکم 13 نفر به‌ طور مستقیم نقش داشته و جوخه او در مجموع هزار و 626 هدف را منهدم کردند که در این میان زنان و کودکان نیز به چشم می‌ خورند.

بریانت به مدت 6 سال در نیروی دریایی رژیم آمریکا مشغول به کار بوده و در طول این دوره هدایت پهپادهای شکارچی را از پایگاهی در لاس‌ و گاس بر عهده داشته است.

«کلینت لورنس»  و «متیو گلستاین»  دو نظامی رژیم آمریکا در افغانستان و «ادوارد گالاگر»، عضو دیگر ارتش آمریکا در سوریه، که به جنایات جنگی متهم بودند 15 نوامبر 2019 (24عقرب 1398) مشمول عفو دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفتند.

کلیدواژه