اذعان رسانه های غربی به حضور پرشور مردم ایران در جشن پیروزی انقلاب
(last modified 1398-11-22T11:46:56+00:00 )
دلو 22, 1398 16:16 Asia/Kabul
  • اذعان رسانه های غربی به حضور پرشور مردم ایران در جشن پیروزی انقلاب

رسانه های غربی به رغم تلاش برای کم رنگ جلوه دادن حضور مردم ایران در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به انعکاس خبری این رویداد عظیم پرداختند.

آسوشیتدپرس در انعکاس حضور پرشور مردم ایران در جشن 41 سالگی انقلاب اسلامی نوشت: همزمان با تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران، ایرانی‌ها در سراسر کشور به خیابان آمدند و پیروزی انقلاب خود را جشن گرفتند.

این خبرگزاری آمریکایی در گزارش خود به ترور شهید قاسم سلیمانی، عملیات تلافی جویانه سپاه پاسداران در حمله به پایگاه آمریکایی ها در عین الاسد عراق و آسیب مغزی بیش از 100 نظامی آمریکایی اشاره کرد و افزود: تنش‌ میان دو کشور بعد از آن که دونالد ترامپ، ایالات متحده را از توافق هسته‌ای ایران خارج کرد، تشدید شده است.

خبرگزاری رویترز نیز در انعکاس راهپیمایی میلیون ها ایرانی در جشن سالروز  پیروزی انقلاب اسلامی نوشت: به رغم تشدید تنش‌ها با ایالات متحده، ده‌ها هزار ایرانی امروز سه‌شنبه در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها حضور یافتند تا چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.

این رسانه بریتانیایی با اشاره به شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» راهپیمایان، ترور سردار شهید قاسم سلیمانی  به دستور ترامپ را از دلایل افزایش تنش ها بین واشنگتن و تهران توصیف کرد.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک روسیه ضمن انتشار تصاویر ویدئویی از راهپیمایی مردم تهران، سخنرانی حسن روحانی رئیس‌ جمهور ایران را در این مراسم به صورت زنده پخش کرد.

راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امروز سه شنبه 11 فوریه/22بهمن به طور همزمان در یکهزار شهر و چهار هزار و 200 روستای ایران با حضور میلیون ها ایرانی برگزار شد.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 11 فوریه 1979 (22بهمن 1357) از بزرگترین رخدادها و تحولات قرن بیستم در جهان به شمار می رود.

کلیدواژه