دلو 24, 1398 10:44 Asia/Kabul
  • بزرگداشت چهلمین روز شهادت سپهبد سلیمانی در هند

آیین چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همرزمانش روز چهارشنبه در محل مسجد ایرانیان بمبئی با حضور انبوه ایرانیان، علما و روحانیون برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین «محمد علیخانی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی ضمن اشاره به آثار انقلاب اسلامی و نفوذ آن در بین آحاد مسلمین و آزادیخواهان جهان و بیان ویژگی‌های بارز سپهبد شهید سلیمانی و تفکر مقاومت تأکید کرد: نتایج ارزشمند جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم سازمان یافته مورد حمایت آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای و همچنین عداوت دیرینه رژیم اشغال‌گر صهیونیستی ناشی از مجاهدت‌ها و ایثار سربازان جبهه مقاومت و در رأس آن شهید سلیمانی است.

«علیخانی» عنوان کرد: این پیروزی‌ها متأثر از تأسی رزمندگان اسلام به سیره عملی ائمه معصومین (ع) است که در پرتو افکار حکیمانه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و رهبری مدبرانه حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اتفاق افتاد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی در خاتمه، از آحاد مختلف مسلمین و آزادیخواهان هند برای حمایت از جمهوری اسلامی ایران و برگزاری مراسم متعدد از ابتدای ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید سلیمانی و همراهان ایشان به دستور شخص رییس جمهوری آمریکا تا کنون، قدردانی کرد و این گونه اقدامات را بخشی از حمایت عملی از مواضع سیاسی جمهوری اسلامی ایران و ملت آزاد اندیش ایران دانست.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تعدادی از همرزمانش بامداد جمعه سوم ژانویه 2020 (13جدی) در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

بسیاری از کشورها، سازمان ها و گروها، این اقدام تروریستی آمریکا را محکوم کرده‌اند.

کلیدواژه